مردی که در پی دوستی خیابانی با یک زن جوان و تحت تأثیر وسوسه‌های شیطانی او، چهره دو زن دیگر را با پاشیدن اسید به طرز وحشتناکی در مشهد سوزانده است، روز گذشته پس از تلاش یک‌ماهه کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به همراه دیگر همدستانش دستگیر شد.

سلامت نیوز: مردی که در پی دوستی خیابانی با یک زن جوان و تحت تأثیر وسوسه‌های شیطانی او، چهره دو زن دیگر را با پاشیدن اسید به طرز وحشتناکی در مشهد سوزانده است، روز گذشته پس از تلاش یک‌ماهه کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به همراه دیگر همدستانش دستگیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه «خراسان»، اوایل شب بیست و چهارم آذر گذشته، دو زن جوان در بلوار عبدالمطلب مشهد به سوی منزلشان حرکت می‌کردند که ناگهان مرد نقابداری از پشت یک دستگاه خودرو بیرون آمد و محتویات مایع ظرفی را که دستش بود به صورت زن 35 ساله پاشید. زن جوان در حالی که جیغ می‌کشید سوختم! سوختم! ناخودآگاه دستانش را وحشت‌زده بر صورتش کشید که بخشی از پوست او جمع شد.

مرد نقابدار بی‌توجه به فریادهای دلخراش این زن و در یک چشم بر هم زدن به سوی دوست وی که زن 37 ساله‌ای بود دوید و باقی‌مانده مایع قوطی را نیز بر سر و صورت او خالی کرد. این مرد سپس بر ترک موتورسیکلت همدستش نشست که منتظرش بود و از محل فرار کرد. فریادهای وحشتناک دو زن 35 و 37 ساله توجه رهگذران را به خود جلب کرد و عده‌ای از شهروندان برای کمک به آسیب‌دیدگان وارد عمل شدند.

سوزش شدید صورت دو زن غیرقابل تحمل بود و برخی از اهالی و کسبه تلاش کردند با ریختن آب بر سر و صورت زن‌ها، آثار مایع مذکور را که احتمال می‌رفت اسید باشد، از بین ببرند اما این اقدامات مؤثر نبود تا این‌که دقایقی بعد نیروهای اورژانس به محل حادثه رسیدند و دو مصدوم را به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل کردند.

با گزارش این حادثه به پلیس 110، مأموران کلانتری شفای مشهد نیز در محل حضور یافتند و به تحقیق در این‌باره پرداختند. بررسی‌های آنان مشخص کرد این دو زن جوان، مورد اسیدپاشی نقابداران موتورسوار قرار گرفته‌اند. اما با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و به دستور فرمانده انتظامی خراسان رضوی، پیگیری ماجرای اسیدپاشی هولناک به پلیس آگاهی خراسان رضوی سپرده شد تا گروهی از کارآگاهان ورزیده اداره جنایی با نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» برای شناسایی عاملان اسیدپاشی وارد عمل شوند.

این‌گونه بود که بلافاصله جلسات کارشناسی با هدایت و فرماندهی سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی) آغاز شد و کارآگاهان به تجزیه و تحلیل‌های علمی برای شناسایی مردان نقابدار پرداختند.

بر اساس این گزارش، فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته به تشریح روند پیگیری و تلاش یک‌ماهه کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی پرداخت و در گفت‌وگویی اختصاصی به خراسان گفت: پس از آن‌که مصدومان اسیدپاشی به مرکز درمانی انتقال یافتند، پیگیری‌های پلیسی در این‌باره آغاز شد تا این‌که 48 ساعت بعد از وقوع این حادثه، «میمنت» زن 37 ساله قادر به تکلم شد و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: حدود ساعت 7 بعدازظهر به همراه دوستم «سمانه» (35 ساله) از قرعه‌کشی صندوق خانوادگی بازمی‌گشتیم اما هنوز مسافتی تا منزل دوستم مانده بود که ناگهان مرد نقابداری به سر و صورتمان اسید پاشید و به همراه یک مرد دیگر با یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شدند.

سردار بهمن امیری‌مقدم افزود: بررسی‌ها و تحقیقات کارآگاهان در حالی ادامه یافت که مصدوم این حادثه نیز نتوانست سرنخی از عاملان اسیدپاشی به پلیس ارائه کند. با این وجود اقدامات فنی و تخصصی با استفاده از شگردهای پلیسی نشان داد که تناقض‌هایی در اظهارات مصدومان با تحقیقات پلیس وجود دارد، چراکه بررسی‌های غیرمحسوس کارآگاهان از بروز برخی اختلافات خانوادگی و همچنین زمان تردد مصدومان حکایت می‌کرد و از سوی دیگر هم ردپای زن دیگری در شب وقوع حادثه به میان آمد.

رئیس پلیس خراسان رضوی تصریح کرد: از طرف دیگر تحقیقات مشخص کرد از خرداد سال 95 تاکنون، اعضای خانواده «سمانه» بارها مورد تهدید افراد ناشناس قرار گرفته‌اند به طوری که دارای چهار پرونده دیگر اسیدپاشی، تخریب و تهدید در کلانتری‌های مختلف شهر بوده‌اند. همچنین بررسی‌های کارآگاهان بیانگر آن بود که افراد ناشناس که این خانواده را تهدید می‌کردند از تلفن‌های عمومی و در فواصل زمانی مختلف با آنان تماس گرفته‌اند.

مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی یادآور شد: کارآگاهان در ادامه این عملیات دوباره مصدومان را مورد بازجویی قرار دادند که این بار ماجرا رنگ دیگری یافت و مشخص شد که شب حادثه هووی «سمانه» که «الناز» نام دارد آن‌ها را سوار بر خودرو پرایدش کرده و پس از گشت و گذاری در شهر در محل حادثه پیاده شده‌اند.

سردار امیری مقدم گفت: این زن نیز بلافاصله با صدور دستور قضایی احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت اما مدعی شد که او نیز چند بار مورد تهدید قرار گرفته است. در عین حال کارآگاهان که به وی مظنون بودند بررسی های تخصصی خود را با شیوه غیرمحسوس ادامه دادند تا این که سرنخ هایی از دست داشتن این زن در ماجرای اسیدپاشی به دست آمد.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات بیانگر آن بود که «الناز» (زن 24 ساله) با فردی به نام «ر.ک» آشنا شده است و با یکدیگر روابط غیرمتعارف دارند. به همین دلیل رصدهای اطلاعاتی با پیگیری برخی پیامک‌های ارسالی مظنونان ادامه یافت تا این که افراد ناشناسی که اعضای این خانواده را تهدید کرده بودند شناسایی شدند.

وی تأکید کرد: در میان افراد مظنون ردپای «ر.ک» و همچنین برادرش که «م» نام دارد نیز مشاهده شد و بدین ترتیب کارآگاهان در حالی «م» را دستگیر کردند که «الناز» و «ر.ک» به یکی از شهرستان ها گریخته بودند. بنابراین آن‌ها با استفاده از یک برنامه ریزی ویژه اطلاعاتی از شهرستان به مشهد هدایت و در کمین نیروهای عملیاتی گرفتار شدند.

سردار سرتیپ دوم بهمن امیری مقدم اضافه کرد: «ر.ک» در بازجویی‌ها پرده از ماجرای اسیدپاشی برداشت و معترف شد تحت تأثیر وسوسه‌های شیطانی «الناز» و با همدستی برادرش اقدام به اسیدپاشی کرده است تا «الناز» از همسر خود و هوویش انتقام بگیرد!

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در پایان گفت: تحقیقات بیشتر در این‌باره همچنان ادامه دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha