شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 203492

عضو شورای شهرکرج‌ گفت: بازگرداندن کرج به حالت باغ‌شهر ضروری است.

کرج، دومین‌ کلان‌شهر آلوده‌ کشور

سلامت نیوز:عضو شورای شهرکرج‌ گفت: بازگرداندن کرج به حالت باغ‌شهر ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،«غفور قاسم‌پور»  اظهار کرد: کرج در گذشته هویت باغشهری داشته ولی امروزه به دومین‌ کلانشهر آلوده کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: قطع بی‌رویه درختان و نابودی باغ‌ها برای توسعه شهر، افزایش جمعیت و به تبع‌آن افزایش تعداد خودروها، کاهش بارندگی، افزایش کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی و ... همه از عوامل‌آلوده شدن هوای این کلانشهر هستند.

عضو شورای شهرکرج‌ افزود: باید شرایطی ایجاد شود تا هویت و جایگاه قبلی‌ کرج بازگردد و تحقق این هدف جز با همکاری مسئولین و مردم امکان‌پذیر نیست.

قاسم‌پوردر بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت مدیریت روند مهاجرت به‌ کرج اشاره‌ کرد و گفت: ظرفیت کرج از لحاظ پذیرش مهاجر به نوعی اشباع شده به همین علت باعث ایجاد حاشیه‌نشینی در اطراف این کلانشهر شده است.

عضو شورای شهر توضیح داد: واقعیت این است خدمات‌رسانی به ساکنان مناطق حاشیه‌ای برای مدیریت شهری دشوار بوده و با محدودیت‌های روبه رو است به همین دلیل باید برای کنترل روند مهاجرت به‌کرج برنامه‌ریزی مناسب شود.

قاسم‌پور یادآور شد: کرج در گذشته منشاء آبادانی و رویش بوده است بنابراین نباید غفلت کنیم و اجازه دهیم این شهر آلوده‌تر از وضع فعلی شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha