یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 203592

رییس جامعه جراحان ایران نبود امنیت اجتماعی و اقتصادی را عامل اصلی مهاجرت پزشکان اعلام کرد.

دلایل مهاجرت 1980 پزشک از ایران

سلامت نیوز: رییس جامعه جراحان ایران نبود امنیت اجتماعی و اقتصادی را عامل اصلی مهاجرت پزشکان اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اطلاعات، دکتر ایرج فاضل، ضمن اشاره به آمارهای اعلام شده از سوی رئیس سازمان نظام پزشکی مبنی بر خروج یک هزار و ۹۸۰پزشک از کشور،طی دوسال اخیر اظهار داشت: مهاجرت پزشکان به شدت نگران کننده شده است زیرا در آینده نزدیک، کشور با کمبود پزشک روبرو می‌شود.
 
وزیرپیشین بهداشت ودرمان با بیان اینکه مهاجرت پزشکان دلایل بسیاری دارد، افزود: متاسفانه در جامعه ما به دلایل گوناگون علیه جامعه پزشکی هجمه هایی رخ می‌دهد که این امر موجب کاهش و از بین رفتن استقامت برخی پزشکان وبه خصوص جوان ترها می شود.
 
رئیس مجمع انجمن های علمی پزشکی کشور در ادامه تصریح کرد:متاسفانه ناهنجاری های گوناگونی در اقشار و بخش‌های مختلف جامعه رخ می‌دهد اما متاسفانه رسانه ها به جامعه پزشکی متمرکز شده اند و هجمه های مختلفی را علیه آنان شکل می‌دهند که این امر برای پزشکان وخانواده هایشان آزار دهنده شده است.
 
مشاور وزیربهداشت درسازمان نظام پزشکی کشور، آزادی مردم برای شکایت از پزشکان را از دیگر دلایل کاهش انگیزه پزشکان اعلام کرد و یادآور شد: متاسفانه در بیمارستان‌های ما شماره تماس‌های شکایت از پزشکان را به صورت بنر نصب کرده‌اند که این مساله توهین به پزشکان محسوب می‌شود.
 
فاضل خاطرنشان کرد: تمام این مسائل در حالی است که بسیاری از پزشکان بخش دولتی حدود یکسال است که کارانه خود را دریافت نکرده‌اند پس باید به پزشکان حق داد که برای داشتن امنیت اجتماعی و اقتصادی از کشور مهاجرت کنند.
 
رئیس جامعه جراحان کشور افزود: ما نگران هستیم که با تداوم این روند مهاجرت ها افزایش یابد پس وزارت بهداشت و مجلس باید به فکر چاره باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha