رئیس انجمن علمی مامایی ایران، گفت: درد زایمان به عنوان شدیدترین درد تلقی می شود و بسیاری از زنان ما به خاطر ترس از درد زایمان متقاضی سزارین هستند ولی می توانیم با روش های کم تهاجمی تر درد را مدیریت کنیم.

ترس از درد علت گرایش زنان ایرانی به سزارین

سلامت نیوز:رئیس انجمن علمی مامایی ایران، گفت: درد زایمان به عنوان شدیدترین درد تلقی می شود و بسیاری از زنان ما به خاطر ترس از درد زایمان متقاضی سزارین هستند ولی می توانیم با روش های کم تهاجمی تر درد را مدیریت کنیم.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر ناهید خداکرمی در آستانه برگزاری کنگره بین المللی روش های کم تهاجمی زنان و مامایی، افزود: در بارداری و زایمان ما گاهی با مسائل غیر طبیعی روبرو می شویم و با توجه به بیماری های زمینه ای مادر حکم می کند مداخلاتی برای تولد و زایمان انجام شود که از جمله سزارین و زایمان به روش جراحی یکی از مداخلات مفیدی است که بسیار نجات بخش است.

مسئول بخش مامایی دومین کنگره بین المللی روش های کم تهاجمی زنان و مامایی و سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران، ادامه داد: در کنار آن روش های کم تهاجمی مفیدتری داریم که باید تقویت شود تا مادر به خاطر درد خود را در معرض خطرات ناشی از جراحی قرار ندهد. روشهایی مانند زایمان های كم درد غیر دارویی ، و داروییً توانیم  زایمان  طبیعی را ترویج دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: روش های کم تهاجمی مانند استفاده از واكیوم یا وانتوز در زمان اختلالات  قرارگیری جنین در داخل کانال واژن  بسیار کاربردی است و در مواقعی که در انتهای پروسه زایمان نیاز به مداخله بیشتر است، می توانیم از این روش استفاده کنیم.

خداکرمی تاکید کرد: یکی از بحث هایی که در زایمان داریم به نام درد زایمان است که به عنوان شدیدترین درد تلقی می شود و بسیاری از زنان ما به خاطر ترس از درد زایمان متقاضی سزارین هستند ولی ما می توانیم با روش های کم تهاجمی تر درد را مدیریت کنیم.

وی افزود: بسیاری از افراد به دلیل ترس از درد خودشان را در معرض سزارین قرار می دهند که هم بیهوشی دارد و هم عوارض جراحی دارد، اما می توان با استفاده از زایمان های بی درد دارویی پروسه درد را مدیریت کرد و مادر بدون درد زایمان کند.

خداکرمی به روش های زایمان کم درد غیر دارویی اشاره کرد و گفت: در این روش ما بدون اینکه دارویی استفاده کنیم می توانیم با استفاده از روش های حمایتی و استفاده از تکنیک های دستی و بدون نیاز به دارو، كه توسط ماماها بكار می رود ، درد مادر را در حین زایمان کم كرد.وی افزود  روش های کاهش درد غیر دارویی مثل ماساژ درمانی، زایمان در آب ، کم تهاجمی و بی ضرر است و تا حد زیادی  درد مادر را کاهش می دهد و باعث نشاط و زایمان خوشایند برای نوزاد و مادر شد.

خداکرمی با اشاره به برگزاری کنگره روش های کم تهاجمی زنان و مامای، گفت: امیدواریم با برپایی این قبیل کنگره ها بتوان هرچه بیشتر روش های ساده، منطقی، علمی و کم تهاجمی در زایمان و بارداری را شاهد باشیم.

دومین کنگره بین المللی روش های کم تهاجمی زنان و مامایی و سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران در روزهای ۳۰ دی تا سوم بهمن ۹۵ در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود و ۲۰ امتیاز بازآموزی برای تمامی شرکت کنندگان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha