مزایای ورزش منظم برای سلامت کلی بدن شناخته شده است، اما یک دلیل دیگر که می تواند شما را به این امر سوق دهد این است: کاهش خطر ابتلا به 7 نوع سرطان ترسناک!

سلامت نیوز:مزایای ورزش منظم برای سلامت کلی بدن شناخته شده است، اما یک دلیل دیگر که می تواند شما را به این امر سوق دهد این است: کاهش خطر ابتلا به 7 نوع سرطان ترسناک!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت،  تاثیر مستقیم ورزش بر پیشگیری از ابتلا به برخی از سرطان به طور کامل ثابت شده است:

سرطان سینه: فعالیت متوسط تا شدید بدنی، بر اساس مطالعات سال 2009 میلادی توسط موسسه ملی سرطان ایالات متحده، می تواند با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه رابطه داشته باشد. پس از تجزیه و تحلیل بیش از 50 نوع مطالعه، محققان کاهش 20 درصدی ابتلا به سرطان سینه را در کسانی که ورزش منظم دارند، ثابت کرده اند. ورزش ممکن است رشد تومور سینه را با تنظیم سطح هورمون انسولین متوقف کند.

سرطان ریه: به گزارش انجمن ریه ایالات متحده، فعالیت بدنی خطر ابتلا به سرطان ریه در حال پیشرفت را تا 20 درصد کاهش می دهد. اینطور مشخص شده که حتی زنانی که سیگار می ‌کشند، اگر فعالیت بدنی مناسبی داشته باشند، در مقایسه با زنان سیگاری که تحرکی ندارند، کمتر بر اثر بیماری یا سرطان ریه می‌ میرند.

سرطان پروستات: بنیاد ملی سرطان پروستات در آمریکا تخمین می زند که حدود 3 میلیون مرد در این کشور در حال حاضر به سرطان پروستات مبتلا هستند. در سال 2005 میلادی اما، مجله انجمن پزشکی آمریکا نتایج مطالعه ای را به چاپ رساند که نشان می داد مردان مسن تر بالای 65 سال که زندگی با نشاط توام با ورزش دارند، با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات پیشرفته مواجه هستند.

سرطان آندومتر: حدود 2.8 درصد از زنان با این نوع سرطان تشخیص داده می شوند. یک راه برای جلوگیری از سرطان آندومتر، ورزش روزانه است. مطالعات نشان داده زنان با شاخص توده بدنی بالا و تحرک کم بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان آندومتر هستند. علاوه بر این، محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافتند زنان دچار اضافه وزن که به‌ طور منظم ورزش ‌های قدرتی انجام می ‌دهند، خطر ابتلا به سرطان آندومتر که شایع ‌ترین نوع سرطان رحم است، را کاهش می ‌دهند.

سرطان روده بزرگ: مطالعاتی که نتایج آنها در مجله آنکولوژی بالینی در سال 2013 به چاپ رسیده، نشان می دهد فعالیت فیزیکی قبل و بعد از تشخیص سرطان روده بزرگ، نرخ مرگ و میر در اثر آن را کاهش می دهد. حتی 2.5 ساعت پیاده روی در هفته می تواند تاثیر قابل توجهی رد میزان مرگ و میر ناشی از سرطان روده بزرگ داشته باشد.

سرطان مغز: سرطان مغز وحشتناک ترین نوع سرطان است با این حال، یک مطالعه که در سال 2011 توسط موسسه ملی سرطان در ایالات متحده انجام شده، نشان می دهد مبتلایان به سرطان مغز که به طور منظم فعالیت فیزیکی دارند، نسبت به بیمارانی که سبک زندگی غیر فعال را انتخاب کرده اند، خلق و خوی بالاتر و طول عمر طولانی تری را تجربه خواهند کرد.

سرطان استخوان: محققان پزشکی دانشگاه کرنل به این نتیجه رسیده اند که ورزش های تحمل وزن به کاهش تاثیر تومورهای استخوان کمک می کند. یافته های اخیر محققان نشان داده است توصیه های معمول به بیماران سرطانی که دچار متاستاز استخوانی شده اند مبنی بر اینکه فعالیت بدنی برای آنها خوب نیست ممکن است درست نباشد. متاستاز استخوانی موقعی است که سلول های سرطانی از منشا اولیه خود به یکی از استخوان های بدن رسیده و آن را هم درگیر کرده اند. در این موقع استخوان ضعیف و شکننده و دردناک می شود. محققان می گویند در بیمارانی که مبتلا به متاستازهای استخوانی هستند ورزش های مقاومتی و نرمش های هوازی البته با درنظر گرفتن اینکه به استخوان ضعیف شده فشاری وارد نشود می تواند مفید و موثر باشد.


منبع:readersdigest

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha