سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 203816

متخصص تغذیه راهکارهای پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزا از طریق مصرف مواد غذایی مناسب تشریح کرد و گفت: استفاده از جوانه گندم، کاهو و مرکبات در وعده‌هایی غذایی سبب افزایش مقاومت بدن می‌شود.

سلامت نیوز:متخصص تغذیه راهکارهای پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزا از طریق مصرف مواد غذایی مناسب تشریح کرد و گفت: استفاده از جوانه گندم، کاهو و مرکبات در وعده‌هایی غذایی سبب افزایش مقاومت بدن می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مرتضی صفوی  در ارتباط با نقش تغذیه در پیشگیری از درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگی اظهار داشت: افزایش ایمنی بدن باعث می‌شود که فرد کمتر دچار بیماری‌هایی همچون آنفلوآنزا شود، بنابراین در فصول سرد استفاده از مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان در این زمینه می‌تواند موثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف انواع مرکبات و سبزیجات حاوی ویتامین C و E است افزود: کاهو و جوانه گندم، پرتقال، گریپ‌ فروت، نارنگی و لیموشیرین مصرف آنها می‌تواند سبب افزایش ایمنی بدن و کاهش سرماخوردگی شود.

این متخصص تغذیه بیان داشت: گوجه فرنگی و سیب‌زمینی حاوی ویتامین C بوده و مصرف آنها توسط پزشکان توصیه می‌شود؛ همچنین شلغم دارای آنتی بیوتیک است و جهت مقابله با عفونت در بدن موثر واقع می‌شود.

صفوی گفت: اگر ویتامین‌ها در بدن مانند ویتامین C و E کاهش یابد فرد با ساده‌ترین تغییر آب و هوا درگیر آنفلوآنزا خواهد شد؛ بنابراین افراد جهت پیشگیری از سرماخوردگی باید در راستای تقویت سیستم ایمنی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: لبو نیز حاوی آنتی‌اکسیدان فراوان بوده و از طرفی فیبر نیز دارد؛ البته برای مبتلایان به دیابت زیاد توصیه نمی‌شود چرا که حاوی قند است و می‌تواند بیماری آنها را تشدید کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha