یک کارشناس طب سنتی فواید تاب‌سواری‌, طناب‌زدن و عوارض دراز ــ نشست از منظر طب سنتی را تشریح کرد و گفت: افرادی که پس از مدت‌ها ترک ورزش دچار انباشتگی بدن از اخلاط و مواد زائد شده‌اند، در این حالت تاب‌سواری با شتاب کم یکی از بهترین ورزش‌ها است.

تاب‌سواری باعث کاهش وزن و بهبود حافظه می‌شود

سلامت نیوز:یک کارشناس طب سنتی فواید تاب‌سواری‌, طناب‌زدن و عوارض دراز ــ نشست از منظر طب سنتی را تشریح کرد و گفت: افرادی که پس از مدت‌ها ترک ورزش دچار انباشتگی بدن از اخلاط و مواد زائد شده‌اند، در این حالت تاب‌سواری با شتاب کم یکی از بهترین ورزش‌ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ،سید جواد علوی  درباره ورزش اظهار کرد: ورزش به دو نوع عام و خاص تقسیم می‌شود؛ ورزش عام شامل تمام بدن و اعضای آن است و نفع آن به کل بدن می‌رسد مانند دویدن و کشتی گرفتن اما ورزش خاص مخصوص به عضو خاص است مانند وزنه‌برداری برای دست‌ها، آواز خواندن برای حنجره، نگاه کرده به دور و خواندن خطوط ریز برای چشم‌ها ورزش محسوب می‌شود.

    تاب‌سواری و طناب‌زدن از نگاه طب سنتی

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: افرادی که پس از مدت‌ها ترک ورزش دچار انباشتگی بدن از اخلاط و مواد زائد شده‌اند نباید ناگهان به ورزش‌های سنگین روی بیاورند، در این حالت تاب‌سواری با شتاب کم یکی از بهترین ورزش‌ها است که اگر به‌صورت مداوم و چندین بار در روز انجام شود حتی منجر به کاهش وزن واضح در افرادی می‌شود که امکان سایر ورزش‌ها را ندارند.

وی ادامه داد: همچنین تاب‌سواری ورزشی است که باعث آرامش، کاهش نفخ و کمک به بهبود حافظه شده و خواب‌آور است؛ طناب زدن نیز یکی از ورزش‌های سبک برای افرادی که توان آن را دارند, محسوب می‌شود.

    ورزش دراز ــ نشست به‌خلاف تبلیغات زیاد مفید نیست

علوی متذکر شد: ورزش دراز ــ نشست به‌خلاف تبلیغات زیادی که در مورد آن انجام می‌شود به‌ویژه برای افرادی که تازه می‌خواهند اقدام به ورزش کنند, مفید نبوده و عوارض زیادی در پی خواهد داشت.

این کارشناس طب سنتی یادآور شد: از مهمترین عوارض ورزش دراز ــ نشست, جابه‌جایی بافت‌ها و غشاهای ناحیه شکم و لگن است که به‌اصطلاح افتادگی یا دررفتگی ناف نامیده می‌شود؛ این عارضه به‌ویژه در حالتی که فرد نتواند به‌طور کاملاً مستقیم حرکت را انجام دهد و در نتیجه به چپ یا راست انحراف پیدا کند، بیشتر اتفاق می‌افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha