چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 203917

شایع‌ترین علت درد مفصل، التهاب استخوانی مفصلی است. به عبارت دیگر، درد مفاصل معمولا با التهاب همراه است. نقرس، آرتریت، آسیب‌دیدگی، شکستگی یا جابه جا شدن استخوان، لوپوس و فیبرومیالژیا از عواملی است که باعث درد مفاصل می‌شود و اگر شما از افرادی هستید که از درد مفاصل رنج می‌برید سعی کنید از مواد غذایی خاصی که به التهاب دامن می‌زند، خودداری کنید.

اگر درد مفاصل دارید این غذاها را نخورید

سلامت نیوز:شایع‌ترین علت درد مفصل، التهاب استخوانی مفصلی است. به عبارت دیگر، درد مفاصل معمولا با التهاب همراه است. نقرس، آرتریت، آسیب‌دیدگی، شکستگی یا جابه جا شدن استخوان، لوپوس و فیبرومیالژیا از عواملی است که باعث درد مفاصل می‌شود و اگر شما از افرادی هستید که از درد مفاصل رنج می‌برید سعی کنید از مواد غذایی خاصی که به التهاب دامن می‌زند، خودداری کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین، برخی از این مواد غذایی عبارتند از:

قندها: مواد غذایی فرآوری شده باعث تحریک آزادشدن پیام‌رسان‌های التهاب می‌شوند که سیتوکین نام دارند. برخی از این مواد غذایی شامل نوشابه‌های گازدار، شکلات، آب نبات و سایر شیرینی جات و تنقلات هستند. قند اضافی در بدن شما همچنین می‌تواند افزایش وزن و در نتیجه فشار به مفاصل را به دنبال داشته باشد.

روغن ذرت: بسیاری از غذاهای آماده و تنقلات حاوی این روغن و روغن‌های دیگری هستند که اسیدهای چرب امگا 6 زیادی دارند. این روغن‌ها می‌توانند باعث ایجاد التهاب شوند. سعی کنید از مصرف موادی مثل سس سالاد، بادام زمینی، سویا و روغن دانه انگور خودداری کنید. بهتر است این موادغذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 6 با غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب ضدالتهاب امگا 3 هستند جایگزین شوند. دانه کتان، دانه کدو تنبل و روغن زیتون جایگزین‌های مناسبی هستند.

نمک: غذاهای آماده و غذاهای بسته‌بندی شده شامل مقادیر زیادی نمک و مواد نگهدارنده هستند تا عمر بیشتری در قفسه‌ها داشته باشند. نمک تصفیه شده تعادل مایعات را در بدن به هم می‌ریزد. بنابراین بهتر است از مصرف این موادغذایی ناسالم و همچنین غذاهای مایکروویوی خودداری کرده و نمک روی میز غذا را با نمک دریا که همان نمک طبیعی طعام است، جایگزین کنید.

فرآورده‌های لبنی: این مواد غذایی بشدت التهاب‌زا هستند. بسیاری از بزرگسالان در هضم فرآورده‌های لبنی دچار مشکل هستند و اگر این مواد، بخش عمده‌ای از رژیم غذایی را تشکیل بدهند می‌توانند باعث بروز التهاب شوند. پروتئین‌های خاصی در محصولات لبنی وجود دارد که می‌تواند ورم مفاصل را تشدید کند. این حالت زمانی رخ می‌دهد که آنتی‌بادی‌های بدن، پروتئین‌های شیر را به عنوان مواد مضر تلقی کرده و به پروتئین شیر و همچنین سایر قسمت‌های بدن حمله می‌کنند و باعث تشدید التهاب می‌شوند. اگر از درد مفاصل رنج می‌برید این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

مواد گوشتی حاوی پورین‌ها: پورین‌ها مواد شیمیایی‌ای هستند که در بدن به اسید اوریک تبدیل می‌شوند. اسید اوریک اضافی موجود در خون به شکل کریستال‌هایی در مفاصل ته‌نشین شده و باعث قرمزی، متورم و گرم شدن، درد و التهاب یک یا چند مفصل می‌شود. غذاهای حاوی پورین عبارتند از: گوشت، صدف، جگر، مغز و کلیه‌ها. محققان می‌گویند مصرف گوشت یا غذاهای دریایی خطر حملات نقرس را افزایش می‌دهد.

منبع: healthytipsworld.net

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha