در این مجموعه آموزشی كه «اطلاع‌رسانی به خانواده‌های نوجوانان به منظور پیشگیری از رفتارهای پرخطر مرتبط با HIV/ ایدز» نام دارد، تلاش شده تا جنبه‌های مختلف بحران‌های اقتصادی، عاطفی و تحصیلی نوجوانان و جوانان مورد تحقیق قرار گرفته و راه‌حل‌های كاربردی برای مدیریت آنها نیز ارائه شود.

خانواده‌ها در پیشگیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز جوانان آموزش می‌بینند
سلامت نیوز: مركز مدیریت بیماریها، به منظور پیشگیری از رفتارهای پرخطر مرتبط با HIV‌/ ایدز در بین نوجوانان و جوانان، به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌كند.
به گزارش وب‌دا دكتر محمد مهدی گویا رئیس مركز مدیریت بیماریها، ضمن بیان این مطلب گفت: این مركز با تهیه یك مجموعه‌ آموزشی، به تبیین راهكارهای عملی در تقویت ساختار خانواده‌ها به منظور بهبود الگوهای رفتاری و نظام خانواده در جهت تربیت فرزندانی توانمندتر در برابر آسیب‌های اجتماعی مرتبط با اچ آی وی / ایدز پرداخته است.
وی افزود: در این مجموعه آموزشی كه «اطلاع‌رسانی به خانواده‌های نوجوانان به منظور پیشگیری از رفتارهای پرخطر مرتبط با HIV/ ایدز» نام دارد، تلاش شده تا جنبه‌های مختلف بحران‌های اقتصادی، عاطفی و تحصیلی نوجوانان و جوانان مورد تحقیق قرار گرفته و راه‌حل‌های كاربردی برای مدیریت آنها نیز ارائه شود.
به گفته دكتر گویا، تاثیرپذیری این مجموعه آموزشی در توانمندسازی نوجوانان و جوانان در مقابل HIV/ ایدز در صورتی كه به صورت مستمر و مدیریت شده در دسترس خانواده‌ها، قرار گیرد دو چندان خواهد بود.
رییس مركز مدیریت بیماریها همچنین از در دستور كار قرارگرفتن راهنمای عملی پیشگیری از ابتلا به HIV/ ایدز در معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور خبرداد و گفت: برای مركز طی مكاتبه‌ای با معاونین بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور و تاكید بر حساسیت این موضوع، از آنها خواسته است تا با تدوین و اجرای یك برنامه عملیاتی، اهداف برنامه اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از ابتلا به HIV/ ایدز را با نظارت مستقیم خود در دستور كار خود قرار دهند.
به گفته دكتر گویا برای موفقیت در این برنامه، رابطین بهداشتی، فرهنگسراهای شهرداری، شورایاری‌های محله، آموزش‌های همسان، انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس، داوطلبین جمعیت هلال احمر، خانواده‌ها، صدا و سیما، دیگر رسانه‌های محلی، اداراتی مانند مخابرات، اداره برق و اداره پست منطقه، نقش ارزنده‌ای در ایجاد پل ارتباطی مناسب برای بهره‌مندی خانواده‌ها از پیام‌های این مجموعه آموزشی خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha