سندرم متابولیک در قالب مجموعه ای از شرایط که شامل فشار خون بالا، قند خون بالا، تری گلیسیرید بالا، کلسترول خوب (HDL) پایین، و چاقی می شوند، طبقه بندی شده است.

ویتامین E؛ عنصری کلیدی برای مبتلایان به سندرم متابولیک

سلامت نیوز: سندرم متابولیک در قالب مجموعه ای از شرایط که شامل فشار خون بالا، قند خون بالا، تری گلیسیرید بالا، کلسترول خوب (HDL) پایین، و چاقی می شوند، طبقه بندی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، مشخص شده است که برخی افراد می توانند نیاز بیشتری به ویتامین E نسبت به دیگران داشته باشند، از جمله آنهایی که از یک بیماری مرتبط با چاقی رنج می برند. مطالعه ای جدید که توسط پژوهشگران دانشگاه ایالتی اورگان انجام شده است، نشان می دهد که افراد مبتلا به سندرم متابولیک ممکن است به مقدار بسیار بیشتری از ویتامین E نیاز داشته باشند.


به گزارش "مدیکال دیلی"، سندرم متابولیک در قالب مجموعه ای از شرایط که شامل فشار خون بالا، قند خون بالا، تری گلیسیرید بالا، کلسترول خوب (HDL) پایین، و چاقی می شوند، طبقه بندی شده است. بنابر گزارش فدراسیون بین المللی دیابت، حدود یک چهارم از بزرگسالان جهان دارای سندرم متابولیک هستند.

مطالعه جدید پژوهشگران دانشگاه اورگان با تمرکز بر ویتامین E به بررسی شرایط شرکت کنندگان مبتلا به سندرم متابولیک پرداخته است. یافته های پژوهشگران نشان می دهد که افراد مبتلا به سندرم متابولیک نیازمند حدود 30 تا 50 درصد ویتامین E بیشتر نسبت به افراد سالم هستند.

برای دریافت ویتامین E می توانید مصرف مکمل ها را مد نظر قرار دهید یا آن را از رژیم غذایی خود تامین کنید. مواد غذایی مانند بادام، اسفناج، سیب زمینی شیرین، آووکادو، و دانه آفتابگردان سرشار از ویتامین E هستند. این ویتامین فواید سلامت دیگر برای کلسترول، پوست، هورمون ها و عضلات نیز ارائه می کند.

افزون بر مواد غذایی که به آنها اشاره شد، از دیگر منابع غذایی ویتامین E می توان به دانه کدو تنبل، برگ چغندر سوئیسی، کلم کیل، فندق، روغن های گیاهی، بروکلی، پاپایا، و زیتون اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha