مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، سهم دارو از بازار کالاهای سلامت محور در کشورمان را نزدیک به ۴.۵ میلیارد دلار اعلام کرد.

۴.۵ میلیارد دلار سهم دارو از بازار سلامت کشور

سلامت نیوز:مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، سهم دارو از بازار کالاهای سلامت محور در کشورمان را نزدیک به ۴.۵ میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر اکبر عبدالهی اصل در برنامه نبض شبکه خبر، گفت: محصولات سلامت محور شامل تمامی مکمل ها، داروها، خوراکی ها و آشامیدنی ها، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی و برخی اسباب بازی ها می شود.

وی با اعلام اینکه حجم کلی بازار سلامت ایران منهای غذا ۱۰ میلیارد دلار است، افزود: نزدیک به ۴.۵ میلیارد دلار آن سهم دارو است.

عبدالهی اصل با اشاره به اینکه ۷۰ درصد بازار دارویی کشور مربوط به تولیدات داخلی است، ادامه داد: ۲۰ درصد بازار دارو را محصولات تقلبی و قاچاق تشکیل می دهد.

مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، با انتقاد از طرح «شبنم» که باعث بدبینی مردم به کالاهای سلامت محور شد، افزود: متاسفانه این برچسب بر روی همه کالاهای اصلی و تقلبی الصاق می شد.

وی از سامانه ردیابی و کد رهگیری کالاهای سلامت به عنوان راهکار وزارت بهداشت در مقابله با کاهالای تقلبی و قاچاق در بازار سلامت کشور نام برد و گفت: فرآورده های سلامت محور که مجوز وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را داشته باشند، در این سامانه قابل رهگیری هستند.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha