«مدیتیشن» در حالت تمركز و مراقبه برای از بین بردن خستگی، افسردگی و سایر چالش‌های روانی در زندگی به ویژه‌ برای بیماران مبتلا به ام اس، مفید است.

مدیتیشن با تمركز، احساس خستگی و افسردگی را برطرف می‌كند
سلامت نیوز: روانپزشكان می‌گویند: «مدیتیشن» در حالت تمركز و مراقبه برای از بین بردن خستگی، افسردگی و سایر چالش‌های روانی در زندگی به ویژه‌ برای بیماران مبتلا به ام اس، مفید است.

به گزارش  (ایسنا)، این روانپزشكان 150 فرد مبتلا به نوع خفیف تا متوسط ام اس را طی هشت هفته تحت آموزش مدیتیشن قرار دادند. در این كلاس‌ها پزشكان روی تمرینات ذهنی و جسمی متمركز می‌شدند. هر جلسه از این كلاس‌ها دو ساعت و نیم طول می‌كشید.

به گزارش سایت پزشكی مدیكال نیوز تودی، دكتر پاول گروس من، استاد بیمارستان دانشگاه باسل در سوئیس، در این باره خاطرنشان كرد: افرادی كه به ام اس مبتلا هستند، چند ماه احساس خوبی دارند، اما ناگهان دچار حمله می‌شوند كه توانایی آن‌ها را در انجام كارهایشان كاهش می‌دهد و نیاز به مراقبت افراد خانواده‌ دارند.

آموزش مدیتیشن با تمركز به این افراد كمك كرد كه بهتر بتوانند با این چالش‌ها مقابله كنند.همچنین با انجام این تمرینات ذهنی آن‌ها قادر بودند، احساس كنترل را در خودشان افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha