رئیس سابق سازمان نظام پرستاری شیراز گفت: با تربیت و آموزش پرستار در بیمارستان‌ها به‌دلیل ورود تعداد زیادی دانشجو به محیط بالینی، عملا آرامش بیماران به‌هم‌خورده و سبب نارضایتی خواهد شد.

تربیت پرستار بیمارستانی به آرامش بیماران آسیب می زند

سلامت نیوز:رئیس سابق سازمان نظام پرستاری شیراز گفت: با تربیت و آموزش پرستار در بیمارستان‌ها به‌دلیل ورود تعداد زیادی دانشجو به محیط بالینی، عملا آرامش بیماران به‌هم‌خورده و سبب نارضایتی خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری افسانه بشارتی  اظهارداشت: در شرایط فعلی دردانشكــده‌هـای پرستاری بزرگ با كمبود هیأت علمی مواجه هستیم و از طرفی نیز حوزه پرستاربالینی با كمبود كادر ماهر و باتجربه روبه‌رو است.

وی با بیان اینكه نسبت دانشجو به هیات علمی در دانشكده‌های پرستاری غیراستاندارد است، افزود: بیمارستان‌های كنونی جوابگوی نیاز فعلی دانشجویان نبوده است و از حداقل امكانات رفاهی، رختكن و سالن اجلاس برای دانشجویان پرستاری نیز برخوردار نیست.

رئیس سابق هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز اظهار داشت: تربیت پرستار نیاز به تجهیزاتی دارد كه در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی وجود ندارد، اگر اولویت جذب با پرستاران تربیت‌شده توسط هر بیمارستان باشد، دانشجوی پرستاری كه براساس استانداردهای علمی در دانشكده پرستاری آموزشی تربیت‌شده متضرر می‌شود و شانس خود را برای جذب و به‌كارگیری از دست خواهد داد.

وی ضمن انتقاد به تربیت پرستار در بیمارستان‌ها، افزود: در بیمارستان‌ها هیأت علمی بالینی وجود ندارد.

بشارتی با اشاره به  این که با ورود بیمارستان در امر آموزش خلأ كمبود پرستار در بیمارستان‌ها پررنگ‌تر می شود، گفت: با تربیت و آموزش پرستار در بیمارستان‌ها به‌دلیل ورود تعداد زیادی دانشجو به محیط بالینی، عملاً آرامش بیماران به‌هم‌خورده و سبب نارضایتی بیماران و سایر كاركنان خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha