عضو کمیسیون آموزش‌ وتحقیقات مجلس با یادآوری اقدامات انجام شده در حوزه رفع مشکلات اجتماعی در سال‌های بعد از انقلاب، گفت: علی رغم پیشرفت‌ها هنوز بر اساس افق ۱۴۰۴ به لحاظ اجتماعی و فرهنگی به نقطه مطلوب دست نیافته‌ایم.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون آموزش‌ وتحقیقات مجلس با یادآوری اقدامات انجام شده در حوزه رفع مشکلات اجتماعی در سال‌های بعد از انقلاب، گفت: علی رغم پیشرفت‌ها هنوز بر اساس افق ۱۴۰۴ به لحاظ اجتماعی و فرهنگی به نقطه مطلوب دست نیافته‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخانه ملت، اسدالله عباسی در توضیح فرایند بروز آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای حل آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در سال‌های بعد از انقلاب در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کمبودها بسیار و مشکلات فراوانی بود که در طول مدیریت‌های مختلف ساماندهی شده اما کافی نیست.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتیاد، بیکاری، زنان بی‌سرپرست و دیگر آسیب‌های اجتماعی از سال‌ها پیش بروز پیدا کرده است، تصریح کرد: برخی مشکلات چون اعتیاد کماکان وجود دارد و به دلایل مختلف گسترده شده است، برای این منظور حفظ مرزهای کشور و صیانت از مرزها مهم‌ترین اقدامی بود که انجام گرفته است.

وی افزود: مدیریت و کنترل مرزها در حوزه های مختلف از جمله قاچاق مواد مخدر تاثیر بسزایی داشته که در سال‌های آتی با جدیت بیشتری باید دنبال شود.

عباسی حاشیه‌نشینی را از دیگر معضلات در سال‌های اخیر دانست وگفت: حاشیه شهرها در سال‌های گذشته فراز و نشیب داشته است به خصوص افزایش حاشیه نشینی در اطراف کلانشهر تهران به آسیب و تهدید تبدیل شده، متاسفانه به دلایل مختلف در سال‌های اخیر مهاجرت به کلان‌شهرهایی چون تهران افزایش یافته که ثمره این مهاجرت‌ها بروز پدیده حاشیه نشینی بوده است.

وی مسکن‌مهر را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای مقابله با حاشیه‌نشینی دانست و یادآور شد: هم‌اکنون نیز در دهه فجر هستیم و علی رغم پیشرفت ها که سطح قابل قبولی ایجاد کرده اما هنوز بر اساس افق 1404 به لحاظ اجتماعی و فرهنگی به نقطه مطلوب دست نیافتیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه هنوز به انتظارات نظام در حوزه مسال اجتماعی و فرهنگی دست نیافته‌ایم، گفت: مجلس، دولت و سازمان‌های اجرایی باید انسجام و وحدت رویه داشته باشند تا ضمن پرهیز از موازی‌کاری از هدر رفت منابع نیز جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha