رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ارتقاء سطح کیفیت تجهیزات اورژانس، هرگونه اخذ پول ازبیمار در شرایط اورژانسی را غیرقابل قبول دانست.

تاکید بر ارتقاء کیفیت تجهیزات در اورژانس‌ها/تعرفه گذاری خدمات اورژانس با هدف دریافت وجه پذیرفتنی نیست

سلامت نیوز:رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ارتقاء سطح کیفیت تجهیزات اورژانس، هرگونه اخذ پول ازبیمار در شرایط اورژانسی را غیرقابل قبول دانست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،علی نوبخت  درخصوص ضرورت نوسازی تجهیزات موردنیاز اورژانس‌های کشور،گفت: درحال حاضر کیفیت تجهیزات اورژانس درمقایسه با گذشته درشرایط بهتری قرارگرفته اما به طورحتم تغییرات حاصل شده کافی نیست و اورژانس کشور به عنوان نبض تپنده بخش درمانی کشور باید مجهز به امکانات روز باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات در طرح تحول سلامت باید به نوسازی تجهیزات اورژانس اختصاص یابد، افزود: درلایحه برنامه ششم تاکید شد که برای چابک سازی و افزایش قدرت، اورژانس به یک سازمان تبدیل شود ضمن اینکه پس از تصویب این قانون ممکن است برخی از واحدهای درمانی تحت نظر اورژانس قرار گیرند تا ارایه خدمات در بخش امدادرسانی در هر شهر و منطقه از طریق فرماندهی واحد انجام شود.

وی با تاکید بر جلوگیری از فعالیت پراکنده سازمان‌ها در امدادرسانی‌ها در مدیریت بحران، تصریح کرد: متاسفانه درحال حاضر هر دستگاه و نهادی با هدررفت منابع و امکانات کشور نه تنها مشکلی را درمدیریت بحران حل نمی کند بلکه معضلات نیز بدون حل بر زمین باقی می ماند، بنابراین تصویب قانون سازمان اورژانس می تواند درحوزه امدادرسانی ها مشکلات بسیاری را حل کند.

نوبخت با اشاره به اینکه درمقطعی از زمان مردم اقدام به فروش خون در کشور می‌کردند، گفت: در آن مقطع امکانات پیشرفته برای تجزیه و جداسازی خون آلوده از فرآورده های خونی بدون آلودگی وجود نداشت، اما با شکل گیری سازمان انتقال خون درکشور بسیاری از مسائل و مشکلات در کشور حل شد؛ از این رو پیاده سازی این الگو برای اورژانس کشور نیز به طورحتم درحفظ سلامت مردم تاثیر قابل قبولی دارد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه درصورت تایید مصوبه مجلس برای تشکیل سازمان اورژانش باید ردیف بودجه ای را برای آن درنظرگرفت، افزود: درحال حاضر اعتبارات مورد نیاز این بخش توسط وزارت بهداشت تامین می شود، اما درصورت تصویب قانون سازمان اورژانس می توان بودجه جداگانه ای برای این موضوع درنظرگرفت.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص تعرفه گذاری برای خدمات اورژانس، تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی نباید برای ارایه خدمات درمانی در بخش اورژانس از بیمار پول دریافت شود، به طوری که سیستم درمانی باید به همه مردم خدمات را ارایه کند؛ بنابراین طرح این مسائل با هدف ارتقاء خدمات درمانی بهتر به مردم قابل قبول نیست و هرگونه اخذ پول در مواقع اورژانس نمی تواند اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha