مدیرعامل بیمه سلامت ایران اظهار کرد: هر ایرانی موظف است فقط یک بیمه داشته باشد.

پرداخت بخشی از بدهی مراکز درمانی دولتی و داروخانه‌ها تا پایان سال

سلامت نیوز: مدیرعامل بیمه سلامت ایران اظهار کرد: هر ایرانی موظف است فقط یک بیمه داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدجواد کبیر در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل بیمه سلامت استان زنجان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هر ایرانی موظف است فقط یک بیمه داشته باشد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون بیمه شونده داریم که با هم‌پوشانی این بیمه توانسته‌ایم این تعداد را به حدود ۹ میلیون نفر برسانیم.

وی ادامه داد: این هم‌پوشانی‌ها ادامه دارد و طی تبصره‌ای که در بودجه ۹۶ مطرح شده است پوشش خدمات بیمه افراد بیمه شده جدید و شهر و یا روستای زیر ۱۰۰ هزار نفر به مراکز دولتی ما ارجاع داده می‌شوند تا خدمات درمانی به آن‌ها تعلق گیرد. همچنین امید است با اجرای هم‌پوشانی تعداد بیمه شوندگان به هفت میلیون نفر تقلیل یابد و هر فردی می‌تواند تنها یک دفترچه بیمه داشته باشد.

این مسئول با اشاره به پرداختی‌های نهادها و موسسات مختلف، خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌های دولتی وابسته به وزارت بهداشت تا پایان فروردین‌ماه پرداختی‌ها پرداخت شده است و به داروخانه‌های دولتی و خصوصی تا پایان مردادماه مطالبات را پرداخت کرده‌ایم و واحدهای آزمایشگاه تا پایان خردادماه و پرداختی‌های پزشکان مطب‌دار تا پایان خردادماه پرداخت شده است و طی هفته‌های آینده نیز نزدیک به یک‌هزار میلیارد تومان به بیمه تزریق می‌شود که با این مبلغ امید است پرداختی‌ها تا یک و نیم ماه افزایش پیدا کند.

کبیر افزود: تا پایان سال سه‌هزار میلیارد تومان اعتبار جدید نیز تزریق می‌شود که پرداختی‌های بخش‌های دولتی تا شهریورماه و داروخانه و آزمایشگاه‌ها تا آذرماه پرداخت می‌شود.

این مسئول در خصوص بیمه اتباع بیگانه نیز افزود: در حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار نفر از طرف دفتر امور اتباع به ما معرفی شده‌اند که کارهای بیمه این افراد انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha