قوه قضائیه یا مجلس در بعضی مسائل باید ورود کند و قوانین مخل نظم اجتماعی را اصلاح کند. چه کسی گفته است که من اگر زمینی را دارم هر طور می‌خواهم می‌توانم بسازم؟ پس حقوق شهروندی که اخیراً رئیس‌جمهور از آن رونمایی کرد چه می‌شود؟

چند نکته درباره تخریب باغ قدیمی تهران

سلامت نیوز: قوه قضائیه یا مجلس در بعضی مسائل باید ورود کند و قوانین مخل نظم اجتماعی را اصلاح کند. چه کسی گفته است که من اگر زمینی را دارم هر طور می‌خواهم می‌توانم بسازم؟ پس حقوق شهروندی که اخیراً رئیس‌جمهور از آن رونمایی کرد چه می‌شود؟

به گزارش سلامت نیوز، خبرآنلاین، می‌نویسد: این هفته به باغ خیابان‌ فرشته با بیل‌مکانیکی یورش برده‌اند و قرار است به جای درخت‌ها، برج ۱۵ طبقه بسازند. شهرداری اعلام کرده است که: قانونی است.

در این باره چند نکته قابل توجه است اول اینکه چه کسی می‌آید تحقیق کند قانونی است یا نه؟ قوه قضائیه با این حجم گرفتاری آیا این کار را می‌کند و آیا درست رسیدگی می‌کند؟

دوم اینکه به فرض قانونی باشد، توجه به مسائل انسانی، عاطفی، شهروندی و اجتماعی فرهنگی کجا می‌رود؟ وانگهی قانون را باید با شرایط و زمینه‌هایش در نظر گرفت، چه‌بسا مر قانون را اگر اجرا کنی مصیبت‌های فراوانی را برای دیگران ایجاد خواهد کرد.

سوم اینکه آنقدر قوانین جورواجور وجود دارد که هر کس از یک بندش به نفع خود استفاده می‌کند. متاسفانه هر سال بر حجم این قوانین افزوده می‌شود بدون اینکه تنقیحی صورت گیرد. من به بعضی نمایندگان پیشنهاد کردم دست‌کم یک سوم وقت کمیسون‌ها صرف بازنگری قوانین گذشته شود.

چهارم اینکه قوه قضائیه یا مجلس در بعضی مسائل باید ورود کند و قوانین مخل نظم اجتماعی را اصلاح کند. چه کسی گفته است که من اگر زمینی را دارم هر طور می‌خواهم می‌توانم بسازم؟ پس حقوق شهروندی که اخیراً رئیس‌جمهور از آن رونمایی کرد چه می‌شود؟ آیا فرد با پولی که دارد و شهرداری با پولی که می‌گیرد می‌تواند اجازه آسمانخراش بدهد و بعد در کنار آن بسیاری را به خاک سیاه بنشاند، یا این‌ها باید ضابطه داشته باشد؟

چه کسانی از این آسمانخراش‌ها بهره می‌برند و چه کسانی ضرر می‌بینند؟ کسانی که بهره می‌برند عبارتند از پولدارها و سرمایه‌دارها و سپس شهرداری که با فضا فروشی یا چیزهای دیگر به ادعای اینکه می‌خواهد هزینه خود را دربیاورد سود می‌برند.

اما کسانی که ضرر می‌بینند: ۱-مردم و خانه‌های مجاور و ۲- همه مردم شهر به خاطر تراکم جمعیت ۳- افزایش حجم تراکم ترافیک ۴- بدتر شدن وضعیت هوا ۵- از بین رفتن فضای سبز ۶- سرازیر شدن جمعیت‌های شهرستان‌ها به تهران برای کارهای کاذب و ۷- خریدهای بی‌رویه اجناس از خارج و افزایش واردات ۸- تغییر سبک زندگی به لحاظ فرهنگی ۹- افزایش نرخ‌ها به لحاظ اقتصادی ۱۰- تقویت فاصله طبقاتی ۱۱- افزایش فساد و تبهکاری و ... شما را به خدا آیا سود و زیان درباره کل جمعیت برابری می‌کند؟

آیا این نوعی خودزنی از جانب متولیان شهر نیست؟ شهردار و شهرداری یعنی حافظ منافع همه شهروندان و نه مالک همه امکانات شهر. مغز متفکر شهر کیست؟

شورای شهر یا شهردار یا ... آیا ما به جای درست کردن ابرو، چشم شهرها را کور نکرده‌ایم؟ آیا تهران شهر زندگی است؟ دست‌کم مثل خارجی‌ها باشیم که داون‌تاون که محل کسب و کار است از این برج‌ها فقط به قدر نیاز بسازیم و بگذاریم بقیه مردم زندگی کنند و اینقدر به فکر خواص نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha