رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان از عملکرد دولت درباره عدم دعوت ار نمایندگان این استان برای حضور در جلسه رسیدگی به ریزگردهای خوزستان انتقاد کرد.

خوزستان سه دهه است با معضل ریزگردها دست و پنجه نرم می کند

سلامت نیوز:رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان از عملکرد دولت درباره عدم دعوت ار نمایندگان این استان برای حضور در جلسه رسیدگی به ریزگردهای خوزستان انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،مجید ناصری‌نژاد درباره جلسه اخیر رسیدگی به مساله ریزگردهای خوزستان از عدم دعوت نمایندگان خوزستان در این جلسه انتقاد کرد وگفت: متاسفانه این جلسه خصوصی با حضور معاون اول رئیس جمهور و همچنین استاندار بدون حضور نمایندگان مجلس برگزار شد این در حالی است که نمایندگان استان نسبت به مساله ریزگردها و مشکلات مردم آگاهی بیشتری دارند.

 

جلسات رسیدگی به معضل ریزگردهای خوزستان خروجی ندارد

نماینده مردم شادگان درمجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه جلسات رسیدگی به معضل ریزگردهای خوزستان خروجی ندارد، تصریح کرد: با وجودی که با کمترین توجه معضل ریزگردهای خوزستان مدیریت می شود اما متاسفانه شاهد هیچ گونه تلاشی از سوی دستگاه‌های مسئول نیستیم.

 

تاکنون صدها جلسه در رابطه با مساله ریزگردهای خوزستان برگزار شده است

وی با بیان اینکه تاکنون صدها جلسه در رابطه با مساله ریزگردهای خوزستان برگزار شده است، تصریح کرد: این جلسات بیشتر تشریفاتی بوده و معضل ریزگردهای خوزستان را رفع نمی کند؛ بهتر است هزینه این جلسات صرف مدیریت ریزگردهای خوزستان شود.

 

خوزستان سه دهه است با معضل ریزگردها دست و پنجه نرم می کند / مسئولان ارده ای برای حل ریزگردهای خوزستان ندارند

این نماینده مردم در مجلس دهم،  با انتقاد از اینکه خوزستان سه دهه است با معضل ریزگردها دست و پنجه نرم می کند، انجام اقداماتی مانند مالچ پاشی، آبگیری تالاب ها، نهال کاری، جنگل کاری و ... را از جمله راهکارهای مقابله با منشاء داخلی ریزگردها دانست و افزود:  معضل ریزگردهای خوزستان قابل حل است اما متاسفانه مسئولان ارده ای برای حل ریزگردهای خوزستان ندارند.

ناصری نژاد از عدم پرداخت اعتبارات ملی برای مقابله با ریزگردهای خوزستان انتقاد کرد و افزود: متاسفانه این اعتبارات نه تنها افزایش پیدا نکرد بلکه اعتبارات مصوب هم پرداخت نشد که این موضوع نگرانی مردمی که سه دهه است با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند را فراهم آورده است.

 

استاندار و مدیران خوزستان هم در بی توجهی مسئولان کشوری نسبت به ریزگردها نقش دارند

نماینده مردم شادگان در مجلس دهم، با بیان اینکه استاندار و مدیران خوزستان هم در بی توجهی مسئولان نسبت به ریزگردها نقش دارند، تصریح کرد: هر چند شاهد بی توجهی مسئولان کشوری در رابطه با مدیریت بحران ریزگردهای خوزستان هستیم اما متاسفانه استاندار و مدیران خوزستان هم پیگیری لازم را در خصوص این معضل و همچنین تخصیص اعتبارات برای مدیریت این بحران از سوی دولت ندارند؛ در واقع قصور مسئولان کشوری و استانی  در پدیده ریزگردهای خوزستان مشهود است این در حالی است که اگر مسئولان کشوری و استانی اندک تلاشی داشته باشند این مساله به راحتی قابل حل است.

 

دولت باید عدالت را در رفع مشکلات استان ها رعایت کند

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی،  با بیان اینکه دولت باید عدالت را در رفع مشکلات استان ها رعایت کند، ادامه داد: چطور زمانی که مشکلی در پایتخت یا دیگر استان ها رخ می دهد تمامی دستگاه ها برای رفع مشکل بسیج و سریع آن را رفع می کنند اما معضل ریزگردها که سه دهه است مردم خوزستان را با انواع امراض و بیماری ها مواجه کرده است بعد از این مدت تاکنون مرتفع نشده است؛ آیا زمان آن نرسیده است که دولت مردم خوزستان را دریابد و در جهت مدیریت مساله ریزگردها گامی جدی بردارد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha