شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 20582

زنان قبل از اقدام به حاملگی باید با پزشک خود یا درمانگاه های بهداشتی مشورت کنند و آزمایش های لازم برای زمان پیش از حاملگی را انجام دهند و اگر مشاوره ای لازم باشد، برای آنها انجام شود.

زنان روش‌های تنظیم خانواده را جدی بگیرند
سلامت نیوز: یک پزشک متخصص زنان و زایمان، با بیان اینکه تعداد زیاد فرزند و تعداد زیاد حاملگی همیشه خطرساز است، به خانم ها توصیه کرد تا روش های تنظیم خانواده را جدی بگیرند.

دکتر مریم کاشانیان در گفت‌وگو با  ایسنا  با بیان اینكه حاملگی در عین حال که یک حادثه فیزیولوژیک است می تواند خطرناک نیز باشد، گفت: زنان قبل از اقدام به حاملگی باید با پزشک خود یا درمانگاه های بهداشتی مشورت کنند و آزمایش های لازم برای زمان پیش از حاملگی را انجام دهند و اگر مشاوره ای لازم باشد، برای آنها انجام شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به خانم های مبتلا به بیماری های قلبی، فشارخون، مرض قند و یا هر مشکل سیستمیکی، توصیه اکید کرد که حتی المقدور سعی کنند تا حامله نشوند زیرا تعداد زیاد حاملگی می تواند حتی برای جانشان خطرناک باشد.

دکتر کاشانیان ادامه داد: چنانچه این زنان به هر علتی تصمیم به حامله شدن گرفتند، به طور حتم پیش از آن با پزشک متخصص خود مشورت کنند و آزمایش‌های قبلی را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha