رییس سازمان امداد و نجات عملیات امدادرسانی به استان‌های تحت تاثیر برف و کولاک و همچنین سیل و آبگرفتگی را تشریح کرد.

برف و کولاک در 14 استان کشور/ایلام و فارس تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی

سلامت نیوز:رییس سازمان امداد و نجات عملیات امدادرسانی به استان‌های تحت تاثیر برف و کولاک و همچنین سیل و آبگرفتگی را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مرتضی سلیمی با اشاره به عملیات برف و کولاک امدادگران هلال احمر از ٢٣ بهمن ماه تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز گفت: ١٤ استان آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، سمنان، کرمان، گیلان، مازندران، مرکزی، لرستان، همدان، قم، یزد و اصفهان تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند.

وی با بیان اینکه طی این مدت ٤٧ محور برف‌گیر امدادرسانی شدند، افزود: همچنین ٤٣٩٠ نفر خدمات امدادی سازمان امداد و نجات را دریافت کردند. ٥٢٠ نفر اسکان اضطراری یافتند و یک مصدوم و ۳ مادر باردار نیز به مرکز درمانی منتقل شدند.

سلیمی افزود: این مدت ٤٨٣ خودرو از برف رهاسازی شدند. همچنین ۷۰۰ تخته پتو میان متاثران از برف و کولاک توزیع شده است. مجموعه این خدمات توسط ١٠١تیم عملیاتی شامل ٣١٤ نفر امدادگر و نجاتگر ارایه شده است.

وی تاکید کرد که امدادرسانی‌ها به برف و کولاک در استان‌های برف‌گیر ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات همچنین در توضیح عملیات سیل و آبگرفتگی از ٢٤ بهمن ماه تا ساعت ۱۴:۳۰ امروز گفت: ٢ استان ایلام و فارس و هشت شهرستان دهلران، اقلید، قیروکارزین، فسا، نی‌ریز، لامرد، جهرم و فیروزآباد تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

وی با بیان اینکه ١١ شهر و روستا و ١٨٠ نفر امدادرسانی شدند، افزود:  طی این مدت تخلیه آب از ٤٠ واحد مسکونی صورت گرفت و یک دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد.

سلیمی گفت: مجموعه این خدمات توسط ٢٧ تیم عملیاتی شامل ١٠٩ نفر امدادگر و نجاتگر ارایه شد.

رییس سازمان امداد و نجات گفت: امدادرسانی‌ها به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی همچنان ادامه دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha