چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 367220

 فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات جنوب کشور و با شدت کمتر در ارتفاعات شمال شرق با صدور هشدار سطح نارنجی برای بیش از ١٥ استان کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه در جریان است.

تهرانی‌ها آخر هفته به این مناطق نروند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، فدراسیون کوهنوردی نسبت به وقوع بهمن در ارتفاعات شمال تهران هشدار داد و اعلام کرد: در روزهای پایانی هفته از صعود و انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اجتناب شود.

بارش برف و وزش باد شدید، کولاک و بهمن، کاهش محسوس دما، مه آلودگی در اکثر مناطق کوهستانی کشور از ظهر پنجشنبه در مناطق مذکور شدت می‌گیرد و به ویژه در زاگرس مرکزی و بخش‌های جنوبی کشور (ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان) از شدت بیشتری برخوردار است.

باتوجه به ابرناکی و مه آلودگی گسترده در مناطق کوهستانی کشور، کاهش دید افقی و عمودی و احتمال انحراف از مسیر وجود دارد که با وزش باد شدید، کولاک و تشدید سوزباد همراه است. با توجه به بارش برف تازه شرایط وقوع بهمن و ریزش برف وجود دارد.

کلیه فعالیت های مرتبط با کوهستان، اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی و … با توجه به شرایط مخرب جوی، مخاطره آمیز و خطرناک است.

همچنین در ارتفاعات شمال تهران از چهارشنبه تا جمعه، هوای ابری و مه آلود، به تناوب بارش برف، وزش باد شدید و کولاک، وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت از صعود و انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اجتناب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha