سازمان هواشناسی، از بارش باران و برف و کولاک برف در کشور طی 5 روز آینده خبر داد و گفت: امروز (شنبه) بارش باران و برف، وزش باد شدید و رعد و برق در مناطقی از شمال‌ غرب، شمال‌ شرق، شرق، جنوب ‌شرق و جنوب پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران و کولاک برف در 5 روز آینده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید در ارتفاعات و بارش برف در مناطق سردسیر، کاهش دما و احتمال بهمن در گردنه‌ها در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب فارس، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، همدان، قزوین، شمال مرکزی پیش‌بینی می‌شود.



کولاک برف در گردنه‌ها


همچنین از فردا (یکشنبه) در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، گیلان و مازندران بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، کاهش دما، احتمال بهمن و در گردنه‌ها کولاک برف و پدیده مه پیش‌بینی می‌شود.


روز دوشنبه نیز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، خوزستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، اصفهان، فارس، بوشهر، سمنان، یزد، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز و تهران این شرایط انتظار می‌رود.



بارش برف در مناطق کوهستانی


بارش‌ها طی این پنج روز در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف پیش‌بینی شده و طبق گفته «فهیمه راستی» کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، از امروز شاهد وزش بادهای نسبتاً شدید که سبب خیزش گرد و خاک، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در سطح استان بویژه مناطق شمال ‌غربی و جنوبی ‌شرقی خواهیم بود. همچنین طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز استان کرمان با ورود ریزگردها مواجه شده و از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید، شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، بارش باران و وزش تندبادهای لحظه‌ای در سطح استان خواهیم بود.

وزش باد شدید در شمال‌ شرق کشور


طبق پیش‌بینی هواشناسی، امروز در مناطقی از جنوب ‌شرق و فردا در برخی مناطق غرب در بعضی ساعت‌ها افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز سه‌شنبه در جنوب‌ شرق و نوار شرقی کشور، بویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد. خلیج فارس و تنگه هرمز امروز و فردا، دریای خزر فردا و خلیج فارس نیز روز دوشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.



تشدید بارش‌ها در سیستان و بلوچستان


سازمان هواشناسی همچنین در هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان و بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید، تگرگ و در مناطق مستعد گرد و خاک خبر داد. بر اساس این هشدار اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، وقوع صاعقه، سرریز شدن سدها، احتمال قطعی برق بویژه در نواحی روستایی و خسارت به سازه‌های موقت، ماشین‌آلات و محصولات کشاورزی وجود دارد که بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی توصیه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha