عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از امضای ۱۱۰ نماینده برای طرح دوفوریتی ساماندهی کولبرها خبر داد و گفت: به زودی این طرح را تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهیم کرد.

خضری:جمع آوری امضا برای ساماندهی کولبرها

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از امضای ۱۱۰ نماینده برای طرح دوفوریتی ساماندهی کولبرها خبر داد و گفت: به زودی این طرح را تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهیم کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ، رسول خضری در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با یادآوری تلاش عده ای از نمایندگان به منظور جمع آوری امضا برای طرح دوفوریتی ساماندهی مرزها و ته لنجی ها افزود: تاکنون 110 نفر از نمایندگان این طرح را امضا کرده اند و در تلاشیم تا امضاها را به 200 نفر برسانیم و به زودی آن را تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهیم کرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح تلاش داریم تا ابتدا کولبرها شناسایی شده و شغل آنها مشخص شود، چرا که این افراد به دلیل نبود اشتغال پایدار اقدام به کولبری می کنند، لذا باید وضعیت آنها قانونمند شده و ساماندهی برای اشتغال آنها داشته باشیم.

وی یادآور شد: در تلاشیم تا در طول برنامه های 5 ساله توسعه برای کولبرها اشتغالزایی کنیم که در این میان دولت نیز مکلف به ساماندهی آنها است. این در حالی است که بارها در منویات مقام معظم رهبری به این نکته اشاره شده که انسداد کامل مرزها در صورتی باید شکل گیرد که اشتغال برای کولبرها مورد توجه و تاکید قرار گرفته باشد.

خضری افزود: باید با کمک وزارت صنعت و گمرکات، تعاونی تشکیل شود چرا که 30 درصد معاملات مرزی از طریق کولبرها صورت می گیرد.

این نمایند مردم در مجلس دهم تاکید کرد: همچنین بیمه کولبرها نیز مورد توجه است، چرا که آنها از هیچگونه بیمه ای برخوردار نیستند تا جایی که دیه کولبرهای فوتی در حادثه ریزش بهمن اکنون با مشکل روبرو شده است، و بازماندگان آنها از لحاظ تامین معاش دچار مشکل خواهند شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با ساماندهی کولبرها و مدیریت صحیح بر این امر می توان 45 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد که دولت باید به این امر توجه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha