پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 206422

جدا از بهبود کلسترول خوب، بادام توانایی کاهش سطوح تری گلیسیرید و کلسترول بد خون (LDL) را نیز دارد.

فرمول سلامت با 15 بادام!

سلامت نیوز: جدا از بهبود کلسترول خوب، بادام توانایی کاهش سطوح تری گلیسیرید و کلسترول بد خون (LDL) را نیز دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، مواد غذایی سالم بسیاری وجود دارند که مردم باید به جای غذاهای فرآوری شده از آنها استفاده کنند تا هرچه بهتر سلامت بدن خود را حفظ کنند. به عنوان مثال، مغزهای خوراکی و دانه ها فوق العاده سودمند هستند زیرا سرشار از ویتامین E، چربی های غیر اشباع تک پیوندی، پروتئین و فیبر هستند. این مواد غذایی می توانند احساس سیری بلند مدت را در فرد ایجاد کنند و بر همین اساس، از هوس های غذایی جلوگیری می کنند.


به گزارش"ارگانیک هلث تیم"، بنابر نتایج مطالعه بالینی انجام شده روی افرادی که مشکلات قلبی داشته اند، مصرف بادام می تواند کلسترول خوب خون (HDL) را افزایش دهد. به این بیماران روزانه 10 گرم بادام داده می شد.

جدا از بهبود کلسترول خوب، بادام توانایی کاهش سطوح تری گلیسیرید و کلسترول بد خون (LDL) را نیز دارد. افزون بر این، شاخص آتروژنیک نیز کاهش می یابد که شرایط خوبی محسوب می شود زیرا این شاخص با برخی از مشکلات عروقی و التهاب پیوند خورده است.

از دیگر فواید مصرف 15 دانه بادام در روز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سلول های سالم با ویتامین E

بادام سرشار از ویتامین E است، که یک آنتی اکسیدان عالی برای ایمن نگه داشتن سلول ها از استرس اکسیداتیو در غشای سلولی محسوب می شود. مصرف منظم بادام می تواند از انسان در برابر مشکلات قلبی، سرطان و آلزایمر محافظت کند.

برای دیابت

بادام منبع خوبی برای چربی های سالم، مقداری کربوهیدارت، پروتئین و فیبر است، که ترکیبی ایده آل برای افراد مبتلا به دیابت محسوب می شود. افزون بر این، مصرف بادام ماده معدنی منیزیم را در اختیار بدن قرار می دهد، که برای بیش از 300 عملکرد بدن مانند کنترل قند خون ضروری است.

آنتی اکسیدان ها

با توجه به محتوای بالای آنتی اکسیدان ها که برای مبارزه با رادیکال های آزاد و همچنین استرس اکسیداتیو ضروری هستند، مصرف بادام می تواند از مشکلات قلبی و سرطان پیشگیری کند.

برای فشار خون بالا

مصرف بادام به پیشگیری از سکته مغزی، حمله قلبی، و آسیب کلیوی کمک خواهد کرد زیرا این ماده غذایی منبع خوبی برای منیزیم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خسرو ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    0 0
    سلام یکی از خوراکی های خیلی خوشمزه و مقوی که میشه با بادام درست کرد حریره بادام است که فقط برای بچه ها نیست من خودم استفاده میکنم خیلی مقوی میشه مخصوصا با یه کم ارد برنج