با وجود مطالعات گسترده‌ای که تاکنون روی مغز انجام شده، اما هنوز هم بسیاری ابعاد ناشناخته از آن برای دانشمندان وجود دارد. به‌طور قطع شناخت هرچه بیشتر مغز و زوایای پنهان آن می‌تواند به درک بهتر محققان از بیماری‌ها و ابداع روش‌های درمانی مناسب کمک کند. از این‌رو، دانشمندان از مردم درخواست کرده‌اند که بعد از مرگ، مغزشان را برای تحقیقات بیشتر محققان اهدا کنند.

درخواست دانشمندان از مردم:مغزهایتان را اهدا کنید

سلامت نیوز: با وجود مطالعات گسترده‌ای که تاکنون روی مغز انجام شده، اما هنوز هم بسیاری ابعاد ناشناخته از آن برای دانشمندان وجود دارد. به‌طور قطع شناخت هرچه بیشتر مغز و زوایای پنهان آن می‌تواند به درک بهتر محققان از بیماری‌ها و ابداع روش‌های درمانی مناسب کمک کند. از این‌رو، دانشمندان از مردم درخواست کرده‌اند که بعد از مرگ، مغزشان را برای تحقیقات بیشتر محققان اهدا کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان از «BBC» ، محققان برای شناخت بیشتر از بیماری‌های مختلف مغزی باید نمونه‌هایی در اختیار داشته با‌شند که بتوانند وجود بیماری‌های خاص و نحوه گسترش آن را در مغز بررسی کنند. خبرها حاکی از آن است که دانشمندان در حال حاضر در موارد مغزهای مبتلایان به اختلالاتی چون افسردگی و اختلال استرسی پس از حادثه دچار کمبود هستند. کمبود چنین مغزهایی باعث می‌شود آگاهی آنها نسبت به این قبیل بیماری‌های خاص به دلیل تغییرات ایجاد شده در سیم‌کشی‌های مغزی کاهش یابد. محققان این مطالعات را روی نمونه‌های واقعی مغز انسان به‌منظور کشف درمان‌های جدید برای اختلالات مغزی و عصبی انجام می‌دهند.
مغز انسان بسیار پیچیده است. سیم‌کشی‌های مغزی مدام تغییر  و با بالا رفتن سن رشد می‌کنند. این اندام حیاتی، تجسم فیزیکی از رفتارهای ما و خود واقعی ماست. محققان در سال‌های اخیر، ارتباطاتی را میان شکل مغز و اختلالات ذهنی و عصبی برقرار کرده‌‌اند. بیش از سه‌هزار مغز در «مرکز منابع بافت مغزی هاروارد» بیمارستان «مک‌لین» واقع شده است. این مرکز یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های نگهداری مغز در دنیا به شمار می‌رود. بیشترین نمونه‌های مغز متعلق به بیماران مبتلا به اختلالات عصبی یا مغزی است. دانشمندان به دنبال نمونه‌های جدید مغزهای اهدایی به‌منظور یافتن درمان‌های جدید برای پارکینسون، آلزایمر و اختلالات روانی هستند. اما در حال حاضر این مرکز نمونه مغز به اندازه کافی ندارد و همین امر باعث شده تا از مردم درخواست کند که بعد از مرگ، مغز خود را برای تحقیق به این مرکز اهدا کنند.
محققان درحال حاضر مجهز به ابزارها و قابلیت‌هایی هستند که به کمک آنها می‌توانند بررسی‌های عمیقی روی مغز و بافت آن انجام دهند. برخی افراد به این مرکز مراجعه می‌کنند و درخواست اهدای مغز خود یا بستگان‌شان را می‌دهند و امیدوارند با این کار بتوانند گامی در راستای تحقیقات بیشتر و کشف درمان‌های نوین بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha