آیین نکوداشت روز جهانی سندرم داون سوم اسفند ماه به همت کانون خیریه سندرم داون و فرهنگسرای ارسباران با حضور هنرمندان، ورزشکاران، فعالان اجتماعی، افراد با سندرم داون و خانواده‌های آنها در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

روز جهانی سندرم داون در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود

سلامت نیوز: آیین نکوداشت روز جهانی سندرم داون سوم اسفند ماه به همت کانون خیریه سندرم داون و فرهنگسرای ارسباران با حضور هنرمندان، ورزشکاران، فعالان اجتماعی، افراد با سندرم داون و خانواده‌های آنها در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.


به گزارش سلامت نیوز، سندرم داون مجموعه علائم بدنی و ذهنی و عارضه ای خاص است که علت این پدیده نوعی بی نظمی در ترتیب کوروزومی است که در مراحل جنینی و هنگام تقسیم سلولی رخ می دهد، افراد با سندرم داون در سلولهای بدن خود به جای 46کروموزوم 47 کروموزوم دارند.


كانون خیریه سندرم داون ایران مركزی غیر انتفاعی و مستقل است كه با هدف ارتقاء رشد جسمی و ذهنی افراد سندرم داون تلاش می كند و در راستای اهدافش از بدو تولد تا بزرگسالی عضو می پذیرد و بیش از 1400 نفر عضو دارد.


توانبخشی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، آموزش ذهنی، موسیقی درمانی و بازی درمانی ، برگزاری جلسات مشاوره ماهانه رایگان و... از جمله خدماتی است که این کانون به افراد با سندرم داون و خانواده‌های آنها ارائه می‌کند.


به پشتوانه حمایت‌های کانون خیریه سندرم داون بسیاری از افراد با سندرم داون موفق به کسب افتخاراتی در زمینه‌های گوناگون ورزشی، هنری و ... در سطح ملی و بین‌المللی شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha