پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در 10 ماه امسال 143 نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.53 درصد افزایش یافته است.

فوت ۱۴۳ تهرانی به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن

سلامت نیوز:پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در 10 ماه امسال 143 نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.53 درصد افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز، پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در 10ماه امسال 143 مورد فوت ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند.

این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد فوت ناشی از گاز مونواکسیدکربن 93 نفر اعلام شده بود 8.53 درصد افزایش یافته است. همچنین از تعداد فوتی‌های 10ماهه سالجاری 106نفر مرد و 37 نفر زن بوده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: گاز CO گازیی است سمی که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آن را قاتل خاموش می نامند. وقتی CO وارد سیستم تنفسی شخصی شود بلافاصله با گلبول های قرمز شخص وارد واکنش شده و باعث می شود تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد که اولین عوارض این مساله در ابتدا سوزش چشم‌ها و پس از سپری شدن زمانی بین 1 الی 2 ساعت،  بسته به غلظت گاز کربن مونواکسید موجود در مکان، فرد احساس خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط می‌کند .

در این حالت اعضای بدن گِزگِز کرده و اگر بدن شخص حساس باشد دچار خونریزی بینی می‌شود. اگر شخص سعی کند سرپا بایستد دچار سرگیجه به همراه حالت تهوع شده و چشم‌ها در این حالت اغلب سیاهی می رود. در ادامه ممکن است شخص دچار بیهوشی شود.

افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که هرچه سریعتر مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند. کودکان، سالمندان، افراد با سابقه بیماری‌های قلبی – ریوی و افراد با مبتلا به بیماری‌های خونی بیشتر از سایرین دچار عوارض ناشی از مسمومیت با گاز CO می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha