رعایت نکات ایمنی در خانه‌تکانی از جمله موارد مهمی است که باید در حین کار برای جلوگیری از آتش سوزی و ایجاد خسارت‌های مالی و جانی به آن توجه شود.

چه نکات ایمنی را باید در خانه‌تکانی رعایت کنیم؟

سلامت نیوز:رعایت نکات ایمنی در خانه‌تکانی از جمله موارد مهمی است که باید در حین کار برای جلوگیری از آتش سوزی و ایجاد خسارت‌های مالی و جانی به آن توجه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، با توجه به آغاز خانه‌تکانی به مناسب عید نوروز توصیه‌هایی به منظور کاهش تلفات و رعایت نکات ایمنی ارایه می‌شود.

به شهروندان توصیه می‌شود، هنگام استفاده از موادشوینده، حتما از ماسک و تهویه مناسب استفاده کنید و از مخلوط کردن مواد شوینده مختلف (پودرهای شستشو، وایتکس،جرم گیر و...) اکیدا خودداری کنید. این کار موجب آزاد شدن بخارات سمی از جمله گاز کلر شده وبه ریه، چشم و پوستتان آسیب جبران ناپذیری خواهد رساند.

هیچ گاه جهت از بین بردن لکه‌های لباس از مایعات قابل اشتعال مثل بنزین و تینر به خصوص در محیط بسته استفاده نکنید. زیرا علاوه بر خطر انفجار و اشتعال، استنشاق بخارات این گونه مایعات باعث کاهش هوشیاری و گاه بیهوش شدن فرد خواهد شد.

از قرار دادن وسایل رنگ و نقاشی ساختمان (رنگ، تینر، فرچه آغشته به رنگ و...) در بالکن یا پشت بام جدا خودکاری کنید، زیرا با سرایت کوچک‌ترین جرقه از مواد محترقه به خصوص در شب آخرین چهارشنبه سال (چهارشنبه سوری) شاهد وقوع آتش سوزی و ایجاد خسارت (گاه غیر قابل جبران) در ساختمان خواهید بود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha