طرح حذف دفترچه‌های بیمه کاغذی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی به صورت جدی از دو سال گذشته کلید خورد و اکنون مردم می‌توانند بدون همراه داشتن دفترچه بیمه به بیمارستانها و مراکز درمانی تامین اجتماعی 19 استان مراجعه و تحت درمان قرار بگیرند.

حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی در 13 استان دیگر کلید خورد

سلامت نیوز:طرح حذف دفترچه‌های بیمه کاغذی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی به صورت جدی از دو سال گذشته کلید خورد و اکنون مردم می‌توانند بدون همراه داشتن دفترچه بیمه به بیمارستانها و مراکز درمانی تامین اجتماعی 19 استان مراجعه و تحت درمان قرار بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ، با بیان اینکه استقرار پرونده الکترونیک سلامت از دو سال گذشته در سازمان تامین اجتماعی آغاز شد اظهار کرد: بستر استقرار پرونده الکترونیک، پیاده سازی سیستم HIS در بیمارستان‌های ملکی سازمان تامین اجتماعی بود که موفق شدیم آن را اجرا کنیم.

وی افزود: در حال حاضر دفترچه‌های کاغدی بیمه سلامت در مراکز بیمارستانی ملکی سازمان در 19 استان حذف شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه از مزایای حذف دفترچه این است که تشخیص هویت افراد مراجعه کننده به صورت آنلاین و برخط و با ارائه کدملی انجام می شود و مدت زمان انتظار در صف کاهش می یابد گفت: این برنامه کمک خوبی به کنترل هزینه ها و روان شدن امور درمانی می‌کند و همه اسناد و مدارک پزشکی ثبت شده و قابل پیگیری، استناد، رصد و آماردهی است، ضمن آنکه جلوگیری از خطاهای پزشکی در نسخه نویسی را در پی دارد.

نوربخش افزود: استان‌هایی چون خراسان رضوی، گیلان و یزد این برنامه را اجرا کرده اند و تا پایان سال همه استان های کشور تحت پوشش خواهند رفت. نکته جالب در طول اجرای برنامه این است که تصور می کردیم با مقاومت پزشکان روبرو شویم اما پزشکان بیشترین همکاری را با ما در حذف دفترچه‌های بیمه داشتند.

محمدعلی همتی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز، آخرین روند حذف دفترچه‌های کاغذی در کشور را تشریح کرد و گفت : در ابتدا 7 استان مجری طرح بود، پس از آن 12 استان دیگر نیز اضافه شدند و بتازگی 13 استان باقی مانده نیز حذف دفترچه های کاغذی را کلید زده‌اند و می توان گفت عملا همه کشور درگیر اجرای این برنامه شده‌اند.

وی افزود: پس از تکمیل مرحله حذف دفترچه‌های بیمه در بیمارستان‌ها، صدور کارت هوشمند درمان در دستورکار قرار می‌گیرد.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha