رئیس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: تردد یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور از عوامل مهم آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرهاست.

تردد 1.2 میلیون خودروی فرسوده در کشور از عوامل مهم آلودگی هواست

سلامت نیوز:  رئیس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: تردد یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور از عوامل مهم آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرهاست.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا مهدی نیکدار عصر دوشنبه در جلسه کارگروه ویژه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در آذربایجان غربی افزود: سالانه 100 هزار دستگاه خودروی فرسوده به این تعداد اضافه می شود و برای رفع این مشکل باید ساز و کار لازم برای همراهی بیشتر رانندگان این خودروها اتخاذ شود.


وی اضافه کرد: در صورتی که در هر سال حدود 400 هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شود، می توان در مدت سه تا چهار سال آینده همه این خودروها را نوسازی کرد.


وی با اشاره به اینکه نوسازی خودروهای فرسوده اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: آلودگی شهرهای کشور به ویژه کلانشهرها و شهرهای بزرگ با سرعت زیادی در حال پیش روی است.


عبدالحسین علی اکبری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز گفت: در حال حاضر افزون بر 47 هزار دستگاه خودروی فرسوده در این استان تردد می کند و روند افزایشی این تعداد ادامه دارد.


وی افزود: حدود 2 هزار دستگاه از این تعداد، کامیون فرسوده است که یکی از عوامل اصلی آلوده کننده هوا در آذربایجان غربی و به ویژه ارومیه به شمار می رود.
به گزارش ایرنا و بر اساس برخی آمار موجود حدود 29 میلیون وسیله نقلیه موتوری در کشور در حال تردد بوده که از این تعداد 18 میلیون دستگاه خودرو است.
برخی صاحب نظران بر این عقیده هستند که آلودگی ایجاد شده توسط موتورسیکلت ها بسیار بیشتر از خودروها بوده و باید برای آنها نیز چاره اندیشی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha