رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه مشکل بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی توسط مجلس قابل حل نیست، گفت: مجلس نمی‌تواند دراین زمینه اقدام خاصی انجام دهد.

مشکل بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به وزارت بهداشت با گروکشی حل نمی‌شود

سلامت نیوز:رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه مشکل بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی توسط مجلس قابل حل نیست، گفت: مجلس نمی‌تواند دراین زمینه اقدام خاصی انجام دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، سلمان خدادادی در خصوص چگونگی حل مشکل بدهی بیمه ها به مراکز درمانی، گفت: در بحث بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی مردم نباید دچار آسیب و مشکل شوند، اینکه مطرح می شود به دلیل عدم پرداخت بدهی تامین اجتماعی مراکز درمانی وزارت بهداشت اقدام به پذیرش بیمه شدگان این سازمان نمی کنند رویکرد قابل قبولی نیست، در واقع روند درمانی بیماران و مردم درمراکزدرمانی به هردلیلی نباید دچار اختلال شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت اقدام قابل قبولی از سوی دولت یازدهم بود، افزود: اختلاف سازمان ها و وزارتخانه ها در طول اجرای این طرح نباید به بطن زندگی مردم وارد شود و آرامش بیماران درمراکز درمانی را دچار مشکل می کند، بنابراین مراکز درمانی موظفند به بیماران با هرگونه دفترچه بیمه از جمله تامین اجتماعی یا خدمات درمانی خدمات را ارایه کنند.

وی با تاکید براینکه طرح تحول سلامت باید برای همه مردم اجرایی شود، تصریح کرد: اختلافات میان مسئولان باید در دولت حل شود و مشکلات درخصوص بدهی بیمه ها به مراکز درمانی ارتباطی به مردم ندارد، ازاین رو رویکردهای گروکشی برای پیگیری بدهی سازمان‌های بیمه گر به وزارت بهداشت به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

خدادادی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت هم به مراکز درمانی بدهکار است، تصریح کرد: چرا اختلافات در پرداخت بدهی ها تنها میان وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی وجود دارد، این درحالی است که بیمه سلامت هم بدهکار است؛ ضمن اینکه درکنار همه این موارد دولت هم مبلغی به تامین اجتماعی بدهکار است؛ بنابراین دولت می تواند با پرداخت بدهی خود توان پرداخت بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی را افزایش دهد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه مشکل بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی توسط مجلس قابل حل نیست، گفت: مجلس نمی تواند دراین زمینه اقدام خاصی انجام دهد، بنابراین مشکلات موجود تنها در درون دولت باید حل شود؛ یعنی شخص رییس جمهور باید اختلافات را حل کند، البته دولت تا حدودی دراین زمینه وارد شده و باید زمان حل مشکلات درپروسه کوتاه‌تری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس توان حل مشکل بدهی بیمه ها را ندارد، افزود: مهم این است که مردم دچار آسیب و ضرر نشوند، بنابراین دولت باید به هرطریق ممکن مشکلات را رفع کند.

خدادادی با اشاره به اینکه دولت به تامین اجتماعی از سال 53 تا کنون بدهکار است، تصریح کرد: دولت حداقل باید بدهی روزمره خود به تامین اجتماعی را پرداخت کند، بنابراین این موضوع ارتباطی به بدهی 130 هزار میلیارد تومانی ندارد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، به خانه ملت گفت: دولت هرچه سریعتر برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم درمراکز درمانی بدهی بیمه ها را تعیین تکلیف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha