عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت باید خدمات بیماران خاص را در اختیار بیماران صعب‌العلاج نیز قرار دهد، گفت: در این میان مجلس آماده قانونگذاری برای حمایت از بیماران صعب العلاج است.

وزارت بهداشت خدمات بیماران خاص رابه بیماران صعب‌العلاج تسری دهد/ آمادگی مجلس برای قانونگذاری در حوزه بیماران صعب‌العلاج

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت باید خدمات بیماران خاص را در اختیار بیماران صعب‌العلاج نیز قرار دهد، گفت: در این میان مجلس آماده قانونگذاری برای حمایت از بیماران صعب العلاج است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،حیدرعلی عابدی با تاکید بر ضرورت توجه به برخی بیماری ها از جمله سرطان و ام اس، افزود: وزارت بهداشت همانگونه که برای گروه‌های آسیب پذیر مانند زنان باردار هزینه هایی را پرداخت می‌کند بدون شک ضرورت دارد تا بیماران صعب‌العلاج را نیز مورد حمایت قرار دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این یک وظیفه اجتماعی است تا از بیماران صعب‌العلاج حمایت کنیم ضمن آنکه زمانی که سیاست های جمعیت را تدوین می کنیم لازم است حمایت هایی را در دستور کار قرار دهیم که افراد بدانند در صورت بروز مشکل، جامعه تمام قد از آنها حمایت خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بیماران ای.بی یا بیماران صعب العلاجی که نیازمند طی کردن پروسه‌ای خاص از درمان هستند باید تحت پوشش و حمایت وزارت بهداشت قرار گیرند.

عابدی تاکید کرد: اگرچه بیماران صعب العلاج مانند سرطان یا ام. اس تحت پوشش بیمه هستند اما می طلبد با قرار گرفتن در زمره بیماری های خاص حمایت های بیشتری از آنها شود چراکه هزینه های درمان آنها بسیار زیاد است.

وی افزود: بیماران صعب‌العلاج باید در یک سطح حمایتی همانند بیماری‌های خاص قرار گیرند واگر ما برای بیماری‌های خاص امکانات دهیم باید این امکانات شامل بیماران سرطانی، ام.اس یا بیماران پروانه‌ای شود؛ در این میان اگر نیاز به حمایت مجلس از لحاظ قانونگذاری وجود داشته باشد نمایندگان این آمادگی را دارد تا از این بیماران حمایت کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به گسترش علم و دانش و روز افزون شدن تکنولوژی ها، شاهد بروز بیماری های متفاوت و صعب العلاجی هستیم که می طلبد وزارت بهداشت با شناسایی این بیماری ها در صدد حمایت بیشتر از آنها برآید./


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha