آیا می‌دانستید گربه عامل انتقال باکتری‌هایی است که می‌تواند حتی کورتان کند؟در نبراسکای آمریکا زنی از تجربه دردناک خود گفت. وی یک روز صبح وقتی از خواب بیدار شد، احساس کرد که توانایی بینایی چشم چپش را از دست داده است. وقتی جلوی آیینه رفت، متوجه شد چشم چپش قرمز و ملتهب است و فورا خود را به پزشک رساند.

از بیماری «خراشِ گربه» چه می‌دانید؟

سلامت نیوز: آیا می‌دانستید گربه عامل انتقال باکتری‌هایی است که می‌تواند حتی کورتان کند؟در نبراسکای آمریکا زنی از تجربه دردناک خود گفت. وی یک روز صبح وقتی از خواب بیدار شد، احساس کرد که توانایی بینایی چشم چپش را از دست داده است. وقتی جلوی آیینه رفت، متوجه شد چشم چپش قرمز و ملتهب است و فورا خود را به پزشک رساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، متاسفانه در ویزیت نخست، پزشک متوجه بیماری نشد و درخواست آزمایشات بیشتری داد. بررسی‌ها یک ماه ادامه داشت و پزشکان متوجه دلیل این موضوع نمی‌شدند تا آنکه این خانم از گربه‌اش حرف می‌زند و اینکه شب قبل از بروز این اتفاق، گربه صورت او را چنگ زده است. برای متخصصان، همین اشاره کافی بود تا به دلیل نابینایی او پی ببرند.

گربه، عامل انتقال باکتری خاصی به نام Bartonella henseloe است که این باکتری برای انسان، بیماری‌زاست و به عنوان عامل بروز بیماری «خراش گربه» در انسان شناخته می‌شود. التهاب ناحیه خراشیده شده، کاهش اشتها و سردرد از علائم ابتلا به این عفونت هستند که اگر درمان نشود، می‌تواند باعث ابتلا به مننژیت یا آنسفالی شود.

این بیماری در افراد زیر ۲۰ سال، مخصوصا کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، دیده می‌شود. هر ساله در آمریکا حدود ۲۰۰ هزار مورد از این بیماری گزارش می‌شود. متخصصان پیشنهاد می‌کنند اگر تصادفا گربه‌ای شما را چنگ زد، فورا ناحیه را ضدعفونی و به پزشک مراجعه کنید.
منبع:maxiscience

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha