چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 206950

با ازدیاد باکتری‌هایی که بوی لطیف‌تری دارند به زیر بغل فرد دیگر، می‌توان این مشکل را از میان برداشت. این راه‌کار به "کاشت باکتری" معروف شده است.

راهکاری عجیب برای از بین بردن بوی بد زیر بغل

سلامت نیوز: با ازدیاد باکتری‌هایی که بوی لطیف‌تری دارند به زیر بغل فرد دیگر، می‌توان این مشکل را از میان برداشت. این راه‌کار به "کاشت باکتری" معروف شده است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، بسیاری از افراد برای از بین بردن بوی بد عرق زیربغل هزینه زیادی را صرف خرید بهترین انواع ضدعرق‌ها (اسپری یا لوسیون‌ها) می‌کنند. در حالی‌که راهحل برای این مشکل "استفاده ازعرق فرد دیگری" است.

به گزارش دویچه وله، اخیرا نتیجه یک مطالعه در دانشگاه کالیفرنیا در شهر سانتیاگو در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد،  که با استفاده از عرق یکی از افراد خانواده که این مشکل را ندارد و مالیدن آن به عضو دیگر خانواده که از بوی تند زیربغل رنج می‌برد، میتوان از این مشکل رهایی یافت.

 سرپرست گروه این مطالعه  دکتر کریس کولویرت توضیح می‌دهد که با جانشین کردن باکتری عرق کسی که بوی ملایم‌تری دارد با فردی که زیر بغلش خیلی بوی تندی دارد، می‌توان به از بین بردن بوی تند زیر بغل آن شخص کمک کرد.  با ازدیاد باکتری‌هایی که بوی لطیف‌تری دارند به زیر بغل فرد دیگر، می‌توان این مشکل را از میان برداشت. این راه‌کار به "کاشت باکتری" معروف شده است.

برای اثبات این نظریه،  دکتر کولویرت این آزمایش را بر روی برادران دوقلو انجام داد. یکی از بوی بد زیر بغل درعذاب بود و دیگری فاقد این مشکل بود. از آنکه عرقش بوی بد نمی‌داد خواسته شد که به مدت ۴ روز از حمام گرفتن پرهیز کند تا بتوان به مقدار کافی باکتری دست پیدا کرد، در مقابل از فرد دیگر با بوی بد و تند  خواسته شد که به خوبی حمام کند و از صابون‌های ضد باکتری نیز استفاده کند.

 سپس دکتر کولویرت عرق آن  برادری را که از مشکل بوی زیر بغل رنج نمی‌برد به پوست زیربغل برادر دیگر مالید. نتیجه شگفت‌آور این بود که بوی تند زیر بغل  برادری که از این مشکل رنج می‌برد، به کلی از بین رفت.

این آزمایش بر روی ۱۷نفر دیگر نیز انجام گرفت و به استثنای تنها یک نفر، بقیه افراد پس از سپری شدن تنها یک ماه، به کلی از بوی بد زیربغل خلاص شدند.

تلاش تیم تحقیقاتی در حال حاظر متمرکز بر توسعه جهانی  این مطالعه‌ها، از راه کاشت باکتری بدون استفاده از عرق نزدیکان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha