چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 206952

یک متخصص پوست و مو گفت: خانم ها از روش «میکرونیدلینگ» برای بهبود جای زخم ها، تحریک پوست برای کلاژن سازی و کاهش منافذ سطح پوست استفاده می کنند، اما این روش برای همه انواع پوست ها و به خصوص افرادی که از بیماری های خاص رنج می برند، به هیچ وجه مناسب نیست .

پوست تان را به هر قیمتی جوان نکنید

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو گفت: خانم ها از روش «میکرونیدلینگ» برای بهبود جای زخم ها، تحریک پوست برای کلاژن سازی و کاهش منافذ سطح پوست استفاده می کنند، اما این روش برای همه انواع پوست ها و به خصوص افرادی که از بیماری های خاص رنج می برند، به هیچ وجه مناسب نیست .

به گزارش سلامت نیوز، دکتر مسعود داوودی در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: در روش «میکرونیدلینگ»،  توسط یک ابزار پوشیده از سوزن‌های بسیار ریز،  زخم هایی در سطح پوست ایجاد می شود که در اثر این زخم ها، پوست شروع به کلاژن سازی کرده و ظاهر آن شاداب و جوان می شود.

وی ادامه داد:استفاده از این روش و این که چقدر در بهبود کیفیت پوست موثر باشد، به جنس پوست فرد بستگی دارد. پوست افراد جوان به دلیل قابلیت بالایی که در کلاژن سازی دارد، بهتر از پوست میانسالان به روش میکرونیدلینگ پاسخ می دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با بیان اینکه پس از انجام میکرونیدلینگ، ممکن است سطح پوست قرمز و ملتهب شود، عنوان کرد: بر اساس نوع پوست، زمان ترمیم پوست ممکن است متفاوت باشد، اما  به طور معمول قرمزی و التهاب ایجاد شده در پوست پس از چهار روز رفع می شود، در صورتی که بیش از این زمان یاد شده طول کشید، بیمار باید به متخصص پوست و مو مراجعه کند.

داوودی با اشاره به عوارض میکرونیدلینگ خاطر نشان کرد:در صورتی که سوزن ها به عمق بیشتری از پوست نفوذ کنند، شانس پیدایش «اسکار» روی پوست فرد افزایش پیدا می کند. در مواردی برخی از اسکارها با گذشت زمان برطرف می شوند، گاهی نیز رفع نشده که در این حالت فرد به اقدامات درمانی بیشتری نیاز دارد.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به اختلالات خونی و انعقاد، صرع، اختلال سیستم ایمنی، سرطان پوست، عفونت حاد یا تبخال و همچنین خانم های باردار و شیرده نبایداز روش میکرونیدلینگ استفاده کنند.

دکتر داوودی عنوان کرد: افرادی که در آرایشگاه ها فعالیت می کنند ممکن است همزمان از یک سوزن برای دو فرد استفاده کنند که در این صورت احتمال ابتلای افراد به بیماری های واگیر مثل هپاتیت و ایدز افزایش پیدا می کند.

این متخصص پوست و مو به همه توصیه کرد تا از انجام میکرونیدلینگ در آرایشگاه های زنانه خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha