معاون وزیر بهداشت بر لزوم مراجعه همه گروه‌های سنی به واحدهای بهداشتی به منظور تامین، حفظ و ارتقای سلامت خود تاکید کرد و گفت: امروز برای بیماری‌های غیرواگیر در شهرها و روستاها دارای برنامه هستیم.

مردم ایران کارت سلامت دریافت می‌کنند

سلامت نیوز:معاون وزیر بهداشت بر لزوم مراجعه همه گروه‌های سنی به واحدهای بهداشتی به منظور تامین، حفظ و ارتقای سلامت خود تاکید کرد و گفت: امروز برای بیماری‌های غیرواگیر در شهرها و روستاها دارای برنامه هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر علی اکبر سیاری در آیین افتتاح همزمان 657 واحد ارائه خدمات بهداشتی روستایی در کشور که با مرکزیت مازندران برگزار شد، ضمن اشاره به وجود برنامه برای سلامت برای همه ایرانیان، گفت: 90 درصد از مردم ایران کارت سبز و 5 درصد جمعیت هم کارت قرمز خواهند شد که برای این پنج درصد نظام مراقبت تعریف شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: برای دو گروه دیگر از جمعیت نیز کارت زرد و نارنجی و در مجموع برای تک تک ایرانیان در گروه میانسالان کارت صادر می‌شود.

دکتر سیاری با تاکید بر این که ۷۶ درصد مرگ و میرها ناشی از هشت عامل است، افزود: برای این هشت عامل برنامه طراحی و تعریف شده است.

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمت باکیفیت به عوامل مختلفی نیاز داریم، گفت: ۱۰ هزار و ۹۰۰ واحد بهداشتی در دو فاز در دولت ساخته و ۲۰ هزار واحد بهداشتی تعمیر و نوسازی و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت نیروی انسانی را از دیگر عوامل ارائه خدمات باکیفیت بیان کرد و گفت : برای اولین بار در کشور ۱۵هزار کارشناس مراقب سلامت و دو هزار کارشناس تغذیه و روان جذب شدند.

دکتر سیاری همچنین از افزوده شدن دو هزار و ۴۰۰ خودرو به ناوگان بهداشت خبر داد.

وی بر لزوم مراجعه همه گروه‌های سنی به واحدهای بهداشتی به منظور تامین، حفظ و ارتقای سلامت خود، تاکید کرد و گفت: امروز برای بیماری‌های غیرواگیر در شهرها و روستاها دارای برنامه هستیم و بزودی مردم را دعوت و از آنان خطرسنجی می کنیم.

معاون بهداشت با تاکید بر این که افتتاح ۶۵۷ پروژه بهداشتی روز جشن بهداشت و درمان است، از تلاش‌های وزیر بهداشت و همراهی مردم قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha