آخرین آماری که از تعداد درختان روی کره زمین وجود دارد مربوط به سال 2015 می‌شود. طبق این ارزیابی بیش از سه‌هزار میلیارد اصله درخت در جهان وجود دارد که نیمی از آنها در جنگل‌های استوایی و نیمه‌استوایی متمرکز هستند. طبق این ارزیابی اکنون به تعداد هر انسان حدود 400 درخت وجود دارد.

کدام یک از شهرهای جهان بیشترین درخت را دارند

سلامت نیوز: آخرین آماری که از تعداد درختان روی کره زمین وجود دارد مربوط به سال 2015 می‌شود. طبق این ارزیابی بیش از سه‌هزار میلیارد اصله درخت در جهان وجود دارد که نیمی از آنها در جنگل‌های استوایی و نیمه‌استوایی متمرکز هستند. طبق این ارزیابی اکنون به تعداد هر انسان حدود 400 درخت وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان،با قیاس تعداد درختان امروز و 12هزار سال پیش، یعنی پیش از ظهور کشاورزی، متوجه بحران کاهش سبزی زمین می‌شوید. قسمت تکان‌دهنده آمار اینجاست که زمین در هر سال بیش از 10 میلیون اصله درخت خود را از دست می‌دهد و ‌هیچ شخص یا نهادی مسئولیت این جنایت بزرگ را در هیچ گوشه دنیا نمی‌پذیرد. 

بحران کمبود فضای سبز در جهان به جایی رسیده که جنبشی جهانی برای تشویق شهرهای مختلف دنیا در حفظ و نگهداری پارک‌ها و افزودن بر شمار درختان تشکیل شده است. همچنین آزمایشگاه «Senseable» دانشگاه MIT در تحقیقی با همکاری مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در سوئیس نقشه‌ای از تراکم سبز در سراسر جهان تهیه کردند و در آن سرسبزترین نقاط جهان را نشان می‌دهند.


  سبزترین شهر جهان با بیشترین تعداد درخت در جنوب‌شرقی آسیا قرار دارد. سنگاپور پایتخت جمهوری سنگاپور واقع در شمال خط استوا با ۲۹.۳ درصد تراکم سبزی عنوان سبزترین شهر جهان را در اختیار دارد. مدیران این شهر در چشم‌اندازی که تا سال 2030 در نظر گرفتند قصد گسترش زیرساخت‌های سبز شهر خود را دارند.
   ونکوور، شهری واقع در استان بریتیش کلمبیا در کشور کانادا و بخشی از ونکوور بزرگ، دومین شهر سبز دنیاست. ۲۵.۹ درصد از زیرساخت‌های این شهر را فضای سبز تشکیل می‌دهد. از آنجایی که احترام به محیط‌زیست بخشی از اولویت‌های مدیریت شهری ونکوور است، در چشم‌اندازی که تا سال 2020 تدوین کردند به سمت داشتن ساختمان‌هایی بدون تولید گازهای گلخانه‌ای پیش رفتند و برای این کار به تکنیک‌های ساخت ساختمان‌های سبز رو آوردند. همچنین در سال 1995 نقشه راه‌های سبز در شورای شهر این منطقه تصویب شد و مکان‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی آن را از طریق مسیر سبز به یکدیگر مرتبط کرد. البته این تنها گوشه‌ای از مدیریت سبز شهر ونکوور است.
  شهر ساکرامنتو، مرکز ایالت کالیفرنیا، واقع در غرب ایالات‌متحده آمریکا، به‌عنوان سومین شهر سبز جهان شناخته می‌شود. این شهر با ۲۳.۶ درصد فضای سبز یکی دیگر از نمونه‌های موفق مدیریت شهری به شمار می‌رود. بسیاری کالیفرنیا را به درختانش می‌شناسند و بلندترین و کهنسال‌ترین و ستبرترین درختان جهان در این منطقه قرار دارند.
  شهر فرانکفورت واقع در ایالت هسن آلمان که به‌عنوان پنجمین شهر بزرگ آلمان نیز شناخته می‌شود، چهارمین شهر سرسبز جهان است. این شهر با ۲۱.۵ درصد فضای سبز یکی از پیشروترین شهرهای جهان در احداث ساختمان‌های سبز است.
  ژنو، دومین شهر پرجمعیت سوئیس، پنجمین شهر سبز جهان به شمار می‌رود. این شهر با ۲۱.۴ درصد فضای سبز به‌عنوان جنگل بتنی مدرن شناخته می‌شود و نمونه‌ای نادر از ادغام معماری شهری و فضای سبز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha