جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 207046

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر لزوم تشدید نظارت وزارت بهداشت بر رستوران های بین راهی در ایام نوروز به منظور جلوگیری از بروز مسمویت های غذایی تاکید کرد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر لزوم تشدید نظارت وزارت بهداشت بر رستوران های بین راهی در ایام نوروز به منظور جلوگیری از بروز مسمویت های غذایی تاکید کرد.

 

به گزارش مهر ، احمد حمزه در رابطه با اجرای برنامه سلامت نوروزی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: به دلیل افزایش میزان مسافرت ها و استفاده مردم از رستوران ها در ایام نوروز وزارت بهداشت هر سال اجرای برنامه سلامت نوروزی را در دستور کار قرار می دهد.

وی بر لزوم تشدید نظارت وزارت بهداشت بر رستوران ها به ویژه مراکز بین راهی در ایام نوروز تاکید کرد وگفت: از جمله تخلفات رستوران‌ها در ایام نوروز آلودگی میکروبی برخی مواد غذایی است که ممکن است به دلیل استفاده از مواد ارزان قیمت و بی‌کیفیت و همچنین عدم رعایت نکات بهداشت رخ دهد.

حمزه با بیان اینکه عملکرد وزارت بهداشت در رابطه با پایش سلامت مواد غذایی رستوران ها در ایام نوروز مثبت بوده است، تصریح کرد: شهروندان در ایام نوروز باید به تغییراتی که در برنامه غذایی و الگوی غذایی پیش می آید توجه داشته  و سعی کنند از تناول غذا و آبی که سلامت آن مورد تایید نیست خودداری کنند.

وی با بیان اینکه پرسنل بهداشت محیط وظیفه ارائه خدمات بهداشتی به مردم را در ایام نوروز بر عهده دارند، تصریح کرد: بدون تردید تلاش و همت مضاعف کارشناسان بهداشت محیط در این ایام سلامت شهروندان را افزایش می دهد؛ به منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی ضروری است بازرسان بهداشت محیط به طور مستمر عملکرد تمامی مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی را مورد ارزیابی قرار دهند.

حمزه، بر لزوم توجه جدی به تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: امنیت و سلامت غذایی و همچنین حفظ سلامت شهروندان در ایام نوروز از اهمیت زیادی برخوردار است به دلیل آنکه در ایام نوروز با بیماری‌هایی که از طریق آب و غذا انتقال می یابد مانند انواع مسمویت ها مواجه هستیم بنابراین باید نظارت ها بر مواد غذایی رستوران ها تشدید شود. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر لزوم همکاری بازرسان تمامی دستگاه ها مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین شهرداری ها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بهبود خدمات رسانی به مسافران در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: به دلیل حساسیت این ایام نظارت دستگاه ها باید بر عملکرد رستوران های شهری و بین راهی بیشتر شود؛ بدون قطع اگر نظارت ها تشدید شود مسمومیت های غذایی در ایام نوروز کاهش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha