مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه از ۸ هزار میلیارد مصوب مجلس تاکنون ۴ هزار میلیارد پرداخت شده است، گفت: از این میزان حدود ۲ هزار میلیارد به شکل اوراق و مابقی نقدی پرداخت شده است.

آخرین وضعیت ۸ هزار میلیارد بدهی سازمان بیمه سلامت

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه از ۸ هزار میلیارد مصوب مجلس تاکنون ۴ هزار میلیارد پرداخت شده است، گفت: از این میزان حدود ۲ هزار میلیارد به شکل اوراق و مابقی نقدی پرداخت شده است.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از خانه ملت، محمدجواد کبیر در خصوص مصوبه برنامه ششم توسعه مبنی بر انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت و درمان، گفت: سازمان بیمه سلامت در صورتی با انتقال به وزارت بهداشت موفق خواهد بود که استقلال بیمه حفظ شود زیرا کارکرد بیمه بر اساس استقلال و اختیارات بیمه ارزیابی می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، افزود: پرداخت بدهی‌های این سازمان در صورتی محقق خواهد شد که پس از انتقال سازمان به وزارت بهداشت باید منابع سلامت در نظام بیمه تجمیع، خرید راهبردی توسط بیمه‌ها انجام و راهنمای بالینی توسط بیمه ها پیدا سازی و اجرایی شود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در موارد مذکور باید همراهی لازم را با بیمه‌ها داشته باشد تا اقدامات عملیاتی شود، در نظام هزینه‌ای فعلی نیز باید به کنترل تقاضا به عنوان مهم‌ترین ابزار توجه شود، در واقع کنترل تقاضا در سطح گیرنده خدمت و کنترل تقاضا در سطح ارائه کننده خدمت ضروری است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در توضیح مصوبه مجلس مبنی بر اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت جهت پرداخت بدهی خود به مراکز درمانی، گفت: از این مبلغ تا امروز حدود ۴ هزار میلیارد به بیمه سلامت پرداخت شده که حدود ۲ هزار میلیارد آن در قالب اوراق و مابقی نقدی بوده که بین بخش‌های مختلف درمانی توزیع شده است.



   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha