نشانه های خاموشی وجود دارد که در صورت مشاهده نمی توان آنها ر ا نادیده گرفت، چون ممکن است مستقیم قلبتان را نشانه رفته باشند. در این مقاله می خواهیم برخی از شایع ترین نشانه های خاموش مشکلات قلبی را به شما معرفی کنیم.

نشانه های خاموشی که از مشکلات قلبی خبر می دهند

سلامت نیوز: نشانه های خاموشی وجود دارد که در صورت مشاهده نمی توان آنها ر ا نادیده گرفت، چون ممکن است مستقیم قلبتان را نشانه رفته باشند. در این مقاله می خواهیم برخی از شایع ترین نشانه های خاموش مشکلات قلبی را به شما معرفی کنیم.


با هر فعالیت فیزیکی به راحتی احساس خستگی می کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، اگر هر روز حدود یک و نیم کیلومتر را راحت می دویدید و ناگهان متوجه می شوید که نمی توانید ( حس می کنید خستگی آنفولانزا مانندی بر شما چیره شده ) ممکن است نشانه این باشد که قلبتان نمی تواند به اندازه کافی، خون به سراسر بدنتان پمپاژ کند. فعالیت هایی که قبلا ساده بوده و حالا در انجامشان به مشکل می خورید می تواند علامت خطری مبنی بر یک مشکل باشد. اگر خواب خوب و با کیفیت هنگام شب نیز نتوانست این خستگی ناتوان کننده را درست کند، بلافاصله به دیدن پزشک خود بروید تا معاینه تان کند.


دچار مشکلات جنسی شده اید

اختلال در نعوظ، یک نشانه خطر کلاسیک است که ممکن است به خاطر مشکلات قلبی باشد. اضطراب، افسردگی و استرس می تواند مانع قابلیت ایجاد رابطه جنسی با همسرتان شود. اما مشکلات اتاق خوابتان می تواند ناشی از انسداد عروق در قلب باشد که از جریان یافتن خون به آلت تناسلی جلوگیری می کند. اختلال نعوظ عروقی یکی از شایع ترین مشکلات جنسی است و معمولا به علت دو نوع بیماری رخ می دهد؛ تصلب شرایین و اختلال عملکرد اندوتلیال. تصلب شریان باعث می شود شریان ها سخت و نازک شوند و در نتیجه حمله قلبی یا سکته مغزی اتفاق بیفتد. اختلال عملکرد اندوتلیال از آرام شدن رگ های خونی جلوگیری می کند که منجر به کاهش جریان خون به بدن می شود. اختلال در نعوظ معمولا دو سال قبل از علائم قلبی خود را نشان می دهد. تشخیص اختلال نعوظ فرصتی به دست می دهد تا بتوانید مداخله کنید و از بیماری های قلبی پیشگیری نمایید. چاقی، دیابت، فشار خون بالا یا کلسترول و کمبود فعالیت بدنی و ورزش نیز از فاکتورهای خطر برای بیماری قلبی هستند.
از فشار خون بالا رنج می برید

از فشار خون بالا رنج می برید

فشار خون بالا می تواند خطر بروز حملات قلبی، سکته مغزی و بیماری های قلبی را افزایش دهد. اگر مقدار فشار خونتان را کم نکنید، ممکن است به شریان هایتان آسیب برساند و موجب انباشته شدن پلاک ها اطراف دیواره شریان شوند که به آرامی مسیر جریان خون را مسدود می کند. وقتی خون به صورت مرتب و با فشار بالا به رگ های خونی فشار می آورد، قلب و رگ های خونی را مجبور می کند سخت تر کار کنند و کارایی شان نیز کمتر شود. بیشتر افراد فکر می کنند اگر فشار خونشان بالا برود متوجهش می شوند اما تنها زمانی این اتفاق می افتد که فشار خون فوق العاده بالا رفته باشد. به همه توصیه می شود که فشار خون خود را چک کنند زیرا فشار خون یکی از قابل اصلاح ترین خطرات است.


ناگهان دچار سرفه مزمن شده اید

اجازه ندهید سرفه های مزمن گولتان بزند و فکر کنید گرفتار سرماخوردگی های مزمن شده اید. اگر ضد سرفه ها نتوانستند کاری برایتان بکنند این احتمال وجود دارد که مشکل قلبی باشد. گاهی به دلیل نارسایی احتقانی قلب، مایعی در ریه ها وجود دارد و به همین دلیل فرد دچار سرفه می شود که شباهت زیادی به آسم یا مشکلات ریوی دارد، در حالی که در اصل مشکل قلبی است. وقتی قلبتان به خوبی خون پمپاژ نمی کند، ممکن است در ریه ها آب انباشته شود. قلب ناسالم همچنین می تواند مقصر بیماری انسدادی مزمن ریوی نیز باشد.


در خواب مشکلات تنفسی دارید

آپنه خواب مسدود کننده معمولا باعث می شود افراد نیمه های شب از خواب بیدار شوند و نفس نفس بزنند که با خطر بالای حملات قلبی یا فیبریلاسیون دهلیزی، یک نوع آرتیمی قلبی در ارتباط است. همین که یک بیمار آپنه خواب می خوابد، سطح اکسیژنش افت می کند و به همین علت بدنش دچار وحشت می شود. در این حالت بدن به رگ های خونی فرمان می دهد سفت شوند تا ارسال اکسیژن به مغز و قلب افزایش پیدا کند به همین دلیل نفس نفس زدن اتفاق می افتد، پس همیشه باید قلب را در نظر داشت. به پزشک مراجعه کنید و قلب، فشار خون، سطح استرس و وضعیت خونتان را چک کنید. افرادی که مشکل آپنه خواب دارند معمولا در خطر فشار خون بالا- یکی دیگر از علائم قلب ناسالم- هستند.
روی پاهایتان مو ندارید

روی پاهایتان مو ندارید

نداشتن مو روی پا نشان دهنده کمبود اکسیژن در پاها به دلیل تنگ شدن شریان ها است که منجر به کاهش جریان خون می شود. بدون خون غنی از مواد مغذی، فولیکول های مو نمی توانند رشد کنند. به دلیل بیماری شریانی محیطی ممکن است دچار ریزش مو و یا کندی رشد مو در پاها شوید و علت آن هم ضعف در گردش خون است. بهترین کاری که می توانید بکنید این است که به پزشک مراجعه کنید تا مشکل تشخیص داده شود و سپس با دارو به درمان آن بپردازید.


پاها و کف پا ورم می کنند

اگر متوجه شدید با پوشیدن کفش هایی که قبلا راحت می پوشیدید، مشکل دارید و یا جوراب هایتان هم برایتان تنگ شده ممکن است بیماری قلبی در پس این مشکل پنهان شده باشد. وقتی قلبتان به درستی خون پمپاژ نمی کند، به رگ ها فشار می آید و مایعات اضافی به بافت های بدن منتقل می شود. در نتیجه قسمت های مختلف بدن مانند پاها، دست ها، شکم و حتی کیسه بیضه دچار ورم می شوند. اگر در قسمت های غیر معمول احساس ورم می کنید، فشار دادن پوست را امتحان کنید. اگر باعث تو رفتگی حفره دار شد، یعنی زیر پوستتان آب اضافی وجود دارد و شما باید به پزشک مراجعه کنید.


از درد گردن و فک رنج می برید

بسیاری از مردم فکر می کنند درد قفسه سینه، اولین نشانه ی مشکلات قلبی است اما حقیقت این است که نشانه های مشکلات قلبی می توانند خود را در دیگر قسمت های بدن نیز نشان دهند. خانم ها در مقایسه با آقایان بیشتر ممکن است در خطر این علائم، آتیپیک شوند. این حالت باعث می شود مشکل قلب تشخیص داده نشود و درمان نشده باقی بماند. این بسیار مهم است که نشانه های خطر بیماری های قلبی را بشناسید و بدانید همیشه درد قفسه سینه ملاک نیست. درد گردن و فک می تواند نشانه های آنژین -یک مشکل پنهان قلبی که هنگام کمبود اکسیژن در خون رخ می دهد- باشد. آنژین را می توان مانند فشار یا تنگی در قفسه سینه تان حس کنید اما ممکن است خود را در دیگر قسمت های بدن مانند گردن، فک، کمر یا شانه ها نیز نشان دهد.

از تنگی نفس رنج می برید

اگر در حال دویدن یا بالا رفتن از پله ها حس کردید به شکل غیر معمولی به نفس نفس زدن افتاده اید، می تواند نشانه دیگری از مشکلات قلبی باشد. اولین چیزی که مردم باید یاد بگیرند این است که گسترش خطر در بدن خود را تشخیص دهند. آنها باید بدانند چه چیزهایی برایشان طبیعی است تا موارد غیرطبیعی که برایشان اتفاق می افتد را بتوانند تشخیص دهند. از پزشکتان بخواهید ارزیابی کاملی از سلامتتان داشته باشد. بهتر است امروز به فکر سلامت قلبتان باشید چون ممکن است در آینده برای این کار دیر شده باشد!


لثه هایتان ورم می کند

افرادی که بیماری لثه ای دارند معمولا از تورم لثه ها رنج می برندکه به دلیل التهاب رخ داده است. التهاب در بدن می تواند منجر به افزایش خطر حمله قلبی شود. افرادی که از بیماری پریودنتال رنج می برند، التهاب بالایی در داخل بدن خود دارند. یک التهاب می تواند منجر به تحریک التهاب در سراسر بدن شود.


دچار تپش قلب هستید

هر قلبی که دائما با ضربان بالا بتپد و یا ضربانی را جا بیندازد، نشان از آن دارد که مشکلی در سیستم قلبی عروقی وجود دارد. آریتمی شرایط نامنظم شدن ضربان قلب است که در صورت درمان نشدن می تواند بعدها منجر به بیماری قلبی شود. اگر قلبتان واقعا ضعیف باشد می تواند منجر به اختلالات ریتم قلبی شود. اگر چنین نشانه ای را در خود می بینید باید به پزشک مراجعه کنید، او از شما یک آزمایش EKG می گیرد تا ضربان قلب و فعالیت الکتریکی آن را اندازه گیری کند و یا ممکن است یک آزمایش استرس بگیرد تا مشکل را تشخیص دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha