سطح کلسترول خونتان بالاست؟ حتما اولین توصیه‌ای که پزشکتان به شما می‌کند این است که دور غذاهای چرب را خط بکشید و سراغ سرخ‌کردنی‌ها نروید. درست است! چربی‌های اشباع‌شده اصلی‌ترین متهمان ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و زوال عقل هستند. اما برای فرار از این بیماری‌ها نباید به‌طور کلی دور هر نوع چربی را خط بکشید.

کدام چربی‌ها نباید از رژیم شما حذف شوند؟

سلامت نیوز: سطح کلسترول خونتان بالاست؟ حتما اولین توصیه‌ای که پزشکتان به شما می‌کند این است که دور غذاهای چرب را خط بکشید و سراغ سرخ‌کردنی‌ها نروید. درست است! چربی‌های اشباع‌شده اصلی‌ترین متهمان ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و زوال عقل هستند. اما برای فرار از این بیماری‌ها نباید به‌طور کلی دور هر نوع چربی را خط بکشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، محققان می‌گویند اگر چربی‌های غیراشباع و مفید را به رژیم غذایی‌تان وارد کنید، نه‌تنها به این عوارض دچار نمی‌شوید، بلکه فواید زیادی را هم به جسم و مغزتان می‌رسانید.

ماهی
ماهی آزاد، قزل‌آلا و سالمون از بهترین منابع برای رساندن امگا3 و چربی‌های اشباع‌نشده به بدن هستند. اگر حداقل یک‌بار در هفته ماهی بخورید، قلبتان بهتر کار می‌کند و احتمال ابتلایتان به آلزایمر پایین می‌آید. البته برای اینکه بیشترین فایده را از مصرف ماهی ببرید، باید آن را بدون روغن بپزید.

مغزها
مغز کدوتنبل، آفتابگردان و دانه کنجد از منابع دیگری هستند که کلسترول خوب بدنتان را بالا می‌برند. بد نیست در سالاد سبزیجاتتان مقداری کنجد و مغز بریزید و هرروز سهمی از این چربی‌ها را دریافت کنید.

روغن‌زیتون

برنجتان را بدون روغن دم کنید و هنگام سرو یک قاشق روغن‌زیتون روی آن بریزید. در این روغن چربی اشباع‌شده وجود ندارد و با مصرفش قدرت یادگیری و حافظه‌تان را هم تقویت می‌کنید.

سبزیجات
سبزیجاتی که برگ‌هایشان به رنگ سبز تیره است (مانند اسفناج، کلم‌پیچ و کلم بروکسل) میزان زیادی امگا3 دارند. برای تامین این نیاز بدنتان، تا می‌توانید انواع سالاد را از این سبزیجات تهیه کنید و لااقل یک وعده در روز از آنها تغذیه کنید.

بذر کتان
تنها آجیل‌ها نیستند که نیاز بدن شما را به چربی‌های مفید برطرف می‌کنند. از نظر محققان بذر کتان هم یکی از دانه‌های مفیدی است که نه‌تنها چربی‌های مورد نیاز بدنتان را تامین می‌کند، بلکه با فیبرش سلامت روده‌هایتان را هم تضمین می‌کند. بذر کتان ضدالتهاب هم هست و اگر هرروز یک قاشق از آن را روی سالاد یا غذایتان برسید، به مشکلات رحمی و تخمدانی دچار نمی‌شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha