رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری با اشاره به اینکه هزینه تأمین لباس سوختگی تنها برای ۳ ماه ۵ میلیون تومان است، گفت: لباس‌ها تحت پوشش بیمه نبوده و بیماری با ۲۰ درصد سوختگی باید ۲۵ میلیون در این زمینه هزینه کند.

هزینه درمان سوختگی بین ۲ تا ۵ میلیون تومان/ لباس سوختگی تحت پوشش بیمه قرار گیرد

سلامت نیوز: رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری با اشاره به اینکه هزینه تأمین لباس سوختگی تنها برای ۳ ماه ۵ میلیون تومان است، گفت: لباس‌ها تحت پوشش بیمه نبوده و بیماری با ۲۰ درصد سوختگی باید ۲۵ میلیون در این زمینه هزینه کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مصطفی ده‌مرده‌ای در نشست خبری که در ارتباط با موضوع چهارشنبه آخرسال برگزار شد، اظهارداشت: طی سالهای گذشته مشکلات چهارشنبه آخر سال بیشتر مربوط به ترقه و مواد منفجره دست‌ساز بوده و پس از آن ترقه‌های وارداتی که از گمرک می‌آیند خطرساز شده است.

وی افزود: پرتاب کپسول‌های پیکنیک و کپسول‌های ۱۱ کیلویی و اسپری از دیگر موارد حادثه‌ساز بوده که صدمه‌های زیادی به افراد رهگذر نیز وارد کرده است.

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری با اشاره به اینکه حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال در سال گذشته نسبت به پیش از آن کاهش یافته بود، با این وجود بیش از ۵۰ درصد موارد سوختگی مربوط به افراد رهگذر بوده و افراد ۵ تا ۱۵ سال نیز بیشترین صدمه را دیده بودند.

ده‌مرده‌ای ادامه داد: قطع دست، نابینایی، سوختگی شدید صورت و اندام‌ها بیشترین آسیب‌ها در چهارشنبه آخر سال بوده که اکثر این صدمات تا آخر عمر همراه فرد خواهد بود و اختلال عملکردی خود را به همراه دارد.

وی عنوان کرد: برای چهارشنبه آخر سال در بیمارستان سوختگی شهید مطهری تمهیدات لازم پیش‌بینی شده و علاوه بر پزشکان حاضر در بیمارستان از متخصصان دیگری همچون متخصصان گوش و حلق و بینی و بیهوشی نیز دعوت شده تا در محل حضور یابند البته حجم مراجعات زیاد است و این مسئله برای بیمارستان بحران ایجاد می‌کند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته مرگ و میر ناشی از انفجار در چهارشنبه آخر سال داشته‌ایم، گفت: تاکنون خوشبختانه حادثه‌ای در این زمینه در اسفندماه گزارش نشده است.

وی در توصیه به خانواده‌هایی که عزیزانشان دچار سوختگی می‌شوند، گفت: مهمترین نکته در هنگام بروز سوختگی حفظ آرامش خود و بیمار است که باید در نظر گرفته شود و پس از آن باید توجه داشت که سوختگی را با آب درجه معمولی حدوداً ۱۰ درجه شست و اگر لباس به تن فرد نچسبیده آن را در بیاورند.

وی گفت: دود ناشی از حریق در محل می‌تواند سبب سوختگی استنشاقی شود که از سوختگی پوست مرگ و میر آن بیشتر است.

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری تاکید کرد: هنگام سوختگی با اسید باید شستشوی محل سوختگی را تا رسیدن به مرکز درمانی ادامه داد.

ده‌مرده‌ای اضافه کرد: بیمارستان شهید مطهری دارای ۴۰ تا ۵۰ تخت عادی و ۲۰ تخت اورژانس است که بدین‌منظور رایزنی‌های لازم با بیمارستان‌های مجاور انجام شده تا دچار کمبود تخت نشویم البته ICU سوختگی در حال حاضر پر بوده و امیدواریم تا چهارشنبه آخر سال خالی شود.

* هزینه درمان هر درصد سوختگی ۲ تا ۵ میلیون تومان

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری با اشاره به اینکه هزینه درمان سوختگی در بیمارستان دولتی برای هر درصد ۲ میلیون تومان و در بیمارستان‌های خصوصی ۵ میلیون تومان است، گفت: در پایتخت حداکثر ۱۷۰ تخت سوختگی داریم که حداقل باید ۲ برابر شود.

وی اضافه کرد: سالانه حدود ۲۰ تا ۳۰ مورد سوختگی ناشی از اسیدپاشی در پایتخت به بیمارستان شهید مطهری ارجاع داده می‌شود که برخی از آنها تعمدی و برخی سهواً صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پماد و پانسمان سوختگی تحت پوشش بیمه است، گفت: البته برخی از درمان‌های نوین همچون استفاده از لباس سوختگی تحت پوشش بیمه نبوده و بسیاری از بیماران در این زمینه مشکل دارند.

وی تأکید کرد: برای فردی که دچار ۲۰ درصد سوختگی شده یک سال و نیم نیاز به لباس سوختگی است که هر ۳ ماه یک بار باید این لباس تعویض شده و هزینه این لباس ۵ میلیون تومان است، به عبارتی ۲۵ میلیون تومان هزینه تامین لباس سوختگی برای بیماری با ۲۰ درصد سوختگی است.

ده‌مرده‌ای اضافه کرد: در صورتی که بیمار از این لباس استفاده نکند محل سوختگی دچار گوشت اضافه شده و محدودیت حرکتی نیاز به جراحی را در فرد ایجاد می‌کند که با این وجود بهتر ایت بیمه‌ها این موضوع را تحت پوشش قرار دهند.

وی گفت: طرح تحول سلامت برای بیمارستان سوختگی بسیار مفید بوده و بیمارستان‌های سوختگی را از ورشکستگی نجات داد چرا که بیماران پیش از اجرای طرح، علاوه بر سوختگی هزینه‌های جانبی را باید خودشان تامین می‌کردند.

وی گفت: از هر ۲ بیمار دچار ۶۵ درصد سوختگی در ایران زنده می‌مانند که این آمار در کشورهای اروپایی بهتر بوده و بیشتر بیماران تا ۹۰ درصد سوختگی نیز زنده می‌مانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha