یک متخصص پوست‌و‌مو عنوان کرد: به افراد توصیه می‌شود بروز علائمی نظیر التهاب، قرمزی و خارش را جدی بگیرند و سریعا به پزشک مراجعه کنند، زیرا در صورت تاخیر در مراجعه احتمال عفونت، ترشح از ناحیه زخم، گسترده شدن زخم یا حساسیت و انتشار آن به سایر قسمت‌های بدن افزایش می‌یابد.

به هنگام خانه‌تکانی، خارش و التهاب پوست را جدی بگیرید

سلامت نیوز:یک متخصص پوست‌و‌مو عنوان کرد: به افراد توصیه می‌شود بروز علائمی نظیر التهاب، قرمزی و خارش را جدی بگیرند و سریعا به پزشک مراجعه کنند، زیرا در صورت تاخیر در مراجعه احتمال عفونت، ترشح از ناحیه زخم، گسترده شدن زخم یا حساسیت و انتشار آن به سایر قسمت‌های بدن افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو  با توجه به آغاز خانه‌ تکانی‌ها و افزایش مصرف مواد شوینده‌، گفت: در این فصل احتمال ابتلای افراد به خصوص خانم‌ها به «اگزما» افزایش می‌یابد بنابراین به تمام افراد توصیه می‌شود به هنگام استفاده از شوینده‌ها تا حد امکان مدت زمان تماس خود را با مواد شوینده کاهش دهند.

وی افزود: هر چه مدت زمان تماس با مواد شوینده کم‌تر باشد احتمال ابتلا به اگزما نیز بسیار کاهش می‌یابد. علاوه بر این به افراد توصیه می‌شود به هنگام کار با مواد شوینده از دستکش‌هایی که لایه زیزین آن از نخ و دارای روکش پلاستیکی و لاستیکی است استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: هم‌چنین به افراد توصیه می‌شود بروز علائمی نظیر التهاب، قرمزی و خارش را جدی بگیرند و سریعا به پزشک مراجعه کنند، زیرا در صورت تاخیر در مراجعه احتمال عفونت، ترشح از ناحیه زخم، گسترده شدن زخم یا حساسیت و انتشار آن به سایر قسمت‌های بدن افزایش می‌یابد.

احسانی با بیان اینکه تماس با مواد شوینده احتمال ابتلا به اگزما را در تمام افراد تشدید می‌کند، افزود: حتی افرادی که دارای سابقه خانوادگی اگزما نیستند در صورت تماس مکرر و طولانی با مواد شوینده دچار این بیماری پوستی می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم‌چنین به افراد توصیه می‌شود از ترکیب چند مواد شوینده با یکدیگر به شدت خودداری کنند زیرا این مساله موجب افزایش خاصیت اسیدی و وارد شدن‌ آسیب جدی به پوست می‌شود.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha