مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از تبلیغات مکرر دمنوش‌های لاغری در رسانه ملی و فضای مجازی انتقاد کرد.

هشدار درباره تبلیغ گسترده دمنوش‌های لاغری

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از تبلیغات مکرر دمنوش‌های لاغری در رسانه ملی و فضای مجازی انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر زهرا عبداللهی در خصوص تبلیغ محصولات لاغری در قالب دمنوش با برندهای مختلف از طرق گوناگون گفت: افرادی که نماینده شرکت های تولید کننده این دمنوش‌ها هستند با حضور در برنامه‌های مختلف تلویزیونی با تبلیغات اغوا کننده و غیرعلمی محصولات خود را با عنوان معجزه‌ای برای رهایی از لاغری تبلیغ می‌کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان این که چاقی در طول زمان و در اثر اضافه دریافت کالری و تجمع چربی در بدن ایجاد می‌شود، افزود: به همین ترتیب کاهش توده چربی بدن هم به روش درست و علمی نیاز به زمان دارد و بتدریج اتفاق می‌افتد. 

وی تاکید کرد: شاید این دمنوش‌ها یا در کل داروهایی که به عنوان لاغری تبلیغ و فروخته می‌شوند برای مدت کوتاهی  باعث کاهش وزن شوند، اما باید دانست که نقش رعایت رژیم غذایی و افزایش تحرک بدنی برای کاهش وزن بسیار مهم است و به همین دلیل حتی در طرز مصرف این فراورده‌ها هم نوشته می‌شود همزمان با مصرف فراورده، رژیم غذایی خود را رعایت کنید و فعالیت بدنی منظم داشته باشید. در واقع همین رعایت رژیم غذایی و افزایش تحرک منجر به لاغری می‌شود و  مصرف قرص یا دمنوش به تنهایی نمی‌تواند معجزه کند.

وی در ادامه به  هجوم تبلیغات گسترده این نوع محصولات در کانال‌های تلگرامی اشاره کرد و گفت: یکی از این دمنوش‌ها که طبق گفته سازمان غذا و دارو هیچ مجوزی ندارد با استفاده از چهره‌های مشهور کلیپ‌های تبلیغاتی مختلفی را تهیه کرده که از این طریق بتوانند مشتری جلب کنند و این برخلاف اخلاق کاری و انسانی است.

وی خاطر نشان کرد: طی مکاتبه با روابط عمومی وزارت بهداشت خواستار  برخورد و جلوگیری از پخش این نوع تبلیغات شدیم که امیدواریم مسئولین امر اقدام موثری را انجام دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha