دبیر علمی دومین سمینار ضایعات نخاعی با بیان اینكه سوانح رانندگی و حوادث كار مهمترین عامل ایجاد ضایعات نخاعی است، گفت: آمار بیماران مبتلا به ضایعات نخاعی در ایران فراتر از آمارها و استانداردهای جهانی است.

به گزارش سلامت نیوز از مركز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران در روز یكشنبه، دكتر ایرج عبدالهی سوانح رانندگی و حوادث كار را به عنوان مهم ترین علل ایجاد ضایعات نخاعی در كشور اعلام كرد و افزود: نبود سیستم های محافظتی و ایمنی در خودروها و استاندارد نبودن اغلب جاده های كشور در كنار عدم رعایت قانون، عامل اصلی وقوع سوانح و تصادفات رانندگی است كه به ضایعات نخاعی منجر می شود.
عبدالهی زخم بستر را یكی از معضلات جدی و پرهزینه در مبتلایان به ضایعات نخاعی ذكر كرد و افزود: حمایت های كافی از طرف سازمان های بیمه گر در این زمینه صورت نمی گیرد و سازمان بهزیستی نیز به تنهایی قادر به برطرف كردن نیازهای این بیماران نیست.
وی گفت: بهترین راهكار در پیشگیری از چنین آسیب هایی اجباری كردن استفاده از امكانات و تجهیزات ایمنی در وسایل نقلیه ، استاندارد سازی ساخت و نگهداری جاده ها و رعایت كامل نكات ایمنی در كارگاه ها و مراكز صنعتی است.
به گفته وی این در حالیست كه درمان این بیماران بسیار پرهزینه است و یك تیم درمانی متشكل از پزشك، پرستار، فیزیوتراپیست، كار درمانگر و سایر حرفه های مرتبط در كنار استفاده از تجهیزات خاص و گران برای درمان این بیماران مورد نیاز است.
استادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از مراقبت های بهداشتی، توانبخشی و مساله اشتغال به عنوان مهمترین نیازهای این گروه از بیماران نام برد.
دومین سمینار تخصصی ضایعات نخاعی از 19 تا 21 آبان ماه با هدف ارایه آخرین تحقیقات متخصصان این رشته در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می شود.
منبع :ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha