وزیر بهداشت از اعزام 2 تیم بازرسی جهت بررسی علت مرگ مادر باردار مریوانی خبر داد.

اعزام 2 تیم بازرسی برای بررسی علت مرگ مادر باردار مریوانی

سلامت نیوز:وزیر بهداشت از اعزام 2 تیم بازرسی جهت بررسی علت مرگ مادر باردار مریوانی خبر داد.

ه گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران استان کردستان در بیمارستان کوثر،  از اعزام یک تیم پزشکی برای بررسی دلیل مرگ مادر باردار در مریوان در نخستین ساعت امروز خبر داد و گفت: بنا شده است اکیپی نیز از سوی وزارتخانه برای بررسی این موضوع به محل اعزام شوند.

هاشمی با اشاره به اینکه نماینده مردم مریوان شب گذشته خبر فوت مادر باردار در بیمارستان مریوان را به اطلاع من رساندند، افزود: بعد از اطلاع، یک اکیپ از تهران برای بررسی دلیل مرگ مادر باردار اعزام شد.

وی بیان کرد: روال معمول ما در سطح کشور این است که هر موقع مادر یا نوزاد بعد از زایمان جان خود را از دست دهند، اکیپی برای بررسی دلایل مرگ اعزام خواهند شد. این امر یکی از شاخص‌های مهمی است که ما دنبال می کنیم و در سطح بین المللی نیز اینگونه است.

وزیر بهداشت یادآور شد: این اکیپ‌ها بعد از بررسی موضوع، گزارش خود را اعلام می‌کنند و اگر قصوری باشد، برخورد خواهیم کرد و توضیحات آن به اطلاع مردم و خانواده این فرد خواهد رسید.

 بزرگترین مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی غرب کشور (بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج ) که با صرف هزینه‌ای بالغ بر 162 میلیارد تومان احداث شده است با حضور دکتر سیدحسن هاشمی و مسئولان استان کردستان به بهره‌برداری رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بیمارستان کوثر در سال ۸۸ از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان شروع شده است، گفت: این بیمارستان یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور و قطب‌های درمانی غرب کشور محسوب می‌شود.

دکتر سیدحسن هاشمی، افزود: عملیات اجرایی این بیمارستان در سال ۸۸ شروع و در دولت تدبیر و امید کارهای ساختمانی و تجهیز آن انجام شد. بیمارستان کوثر با داشتن تجهیزات لازم یکی از مجهزترین مراکز درمانی کشور به حساب می‌آید که امروز ۹ اسفندماه افتتاح شد و مردم می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند. این بیمارستان دارای ۵۴۰ تخت فعال است و علاوه بر آن ۱۴۰ تخت ویژه و اورژانسی هم به آن اضافه خواهد شد. بیمارستان کوثر یکی از قطب‌های درمانی غرب کشور محسوب می‌شود که استعداد پذیرش توریسم درمانی از کشورهای همسایه را خواهد داشت.

هاشمی در ادامه به اعتبار ساخت این بیمارستان اشاره کرد و افزود: اعتبار ساخت این مجموعه حدود ۱۷۰ میلیارد تومان بوده که برای تجهیز آن نیز ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است. این مرکز یکی از مراکز مهم پذیرش بیماران دچار مصدومیت و سوانح در این منطقه خواهد بود. امیدواریم با تنفس کوتاه همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، بتوانیم شاهد شروع بیمارستانی مشابه در بیمارستان توحید سنندج هم باشیم. 

وزیر بهداشت در ادامه بیان کرد: این پروژه با سرعت خوبی در این دولت دنبال شد و کارهای زیادی در حوزه خدمات پزشکی در قالب طرح تحول سلامت انجام شده است، البته این امر به این معنا نیست که ما در کشور مشکل نداریم، چراکه مشکلات این حوزه کم نیست. ما در استان کردستان یکی از مهم‌ترین قطب‌های آموزشی را سامان خواهیم داد و همچنان که در حال حاضر بعضی از تخصص‌ها برای آموزش در استان کردستان وجود دارد، در بخش فوق تخصصی نیز اقدام خواهیم کرد.

هاشمی همچنین عنوان کرد: امروز در جمع دانشجویانی قرار گرفتیم که همه آن‌ها بومی استان و کُرد زبان بودند؛ این امر باعث افتخار برای استان و کشور است. در همه جای استان کارگاه‌های متعدد ساخت و ساز راه‌اندازی شده است و پروژه‌هایی هم در روستا، حاشیه شهر و شهرهای کوچک و در قلب استان داریم و مطب‌های خدمات تشخیصی در قالب کلینیک‌های ویژه در سنندج، دیواندره، قروه و مریوان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر بهداشت بیان کرد: کلینیک تخصصی ویژه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اورژانس بیمارستان توحید، مرکز ام آر آی مریوان و سقز، کلینیک تخصصی ویژه بیمارستان شهید بهشتی، مرکز فوریت‌های پزشکی قروه، بیمارستان ۳۲ تختخوابی جدید الاحداث شهدا دهگلان، بخش سی تی اسکن بیمارستان‌های امام خمینی (ره) دیواندره و سینای کامیاران هم امروز به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری خواهند رسید.

گفتنی است؛ این بیمارستان در 10 طبقه و با زیربنای 54 هزار مترمربع شامل بخش‌های مختلف درمانی و تشخیصی است.

بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان در سال 1388 است که دارای بخش‌های اتاق عمل، بخش دیالیز، اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه، بستری، رادیولوژی، کلینیک‌های تخصصی، CSR آمفی تئاتر و بخش‌های دیالیز، ICU رادیولوژی، پزشکی هسته‌ای، داروخانه و سایر بخش‌های اداری و پشتیبانی است.

کلینیک تخصصی ویژه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اورژانس بیمارستان توحید، مرکز ام آر آی مریوان و سقز، کلینیک تخصصی ویژه بیمارستان شهید بهشتی، مرکز فوریت‌های پزشکی قروه، بیمارستان 32 تختخوابی جدید الاحداث شهدا دهگلان، بخش سی تی اسکن بیمارستان‌های امام خمینی (ره) دیواندره و سینای کامیاران هم امروز دوشنبه با حضور وزیر بهداشت به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسند.

6000 پروژه درمانی و بهداشتی در کشور در دست اقدام است

هاشمی همچنین در مراسم افتتاح همزمان 10 پروژه و طرح بهداشتی و درمانی در استان کردستان که به صورت ویدئو کنفرانس در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام شد، اظهار کرد:در حال حاضر بیش از 6000 پروژه درمانی و بهداشتی در سطح کشور در دست اقدام است.

وی افزود: افتتاح بیمارستان کوثر نقطه عطفی برای ارتقای دانش پزشکی در غرب کشور است که حتی برای کشورهای همسایه ما هم دارای منفعت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان یکی از قطب‌های آموزشی ما در غرب کشور خواهد شد، افزود: امروز همزمان با افتتاح این پروژه، 9 پروژه دیگر هم در شهرهای دهگلان، دیواندره، قروه، مریوان، کامیاران و سقز و سنندج در استان کردستان به بهره برداری رسیدند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پروژه‌های دیگری همچون احداث بیمارستان جدید توحید سنندج در آینده در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: دولت تدبیر و امید بنای خود را بر توسعه خدمات سلامت در سراسر کشور گذاشته است و در قالب طرح تحول نظام سلامت هم اقدامات بسیار خوبی در سطح کشور صورت گرفته است. به صورت رایگان 11 میلیون نفر را در کشور بیمه کردیم، طرحی که حدود 23 سال پیش تصویب شده بود و در دولت تدبیر و امید اجرایی و تحقق یافت. هم اکنون بیش از 6000 پروژه را در کشور در دست اقدام داریم که بیش از 100 پروژه آن در استان کردستان و بالغ بر 570 پروژه آن در استان سیستان و بلوچستان است.

وی توجه به اقشار نیازمند و مناطق محروم را از جمله وظایف دولت و وزارت بهداشت برشمرد و گفت: وازرت بهداشت در بحث بهداشت و درمان به تمامی مناطق کشور و بویژه مناطق محروم توجه ویژه‌ای دارد.

وزیر بهداشت در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در آینده نزدیک کار احداث بیمارستان جدید توحید سنندج را آغاز خواهیم کرد که در توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در استان بسیار موثر خواهد بود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه دانشگاه علوم پزشکی کردستان به قطب فارغ التحصیلان کُردزبان منطقه تبدیل شود، گفت: این دانشگاه می‌تواند محل اتصال فرهنگی و جایگاهی برای معرفی توانمندی‌های این استان باشد.

هاشمی همچنین با اشاره به تقویت بخش توریسم درمانی در استان کردستان با افتتاح امروز بیمارستان کوثر سنندج، تصریح کرد: قطعا وزرات بهداشت هم خود را موظف و متعهد می‌داند که خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به کاهش قیمت نفت، دولت وضعیت مالی خوبی را در سال گذشته نداشت، خاطرنشان کرد: علیرغم این مسئله اقدامات بسیار خوبی در کشور صورت گرفته و خدمات بی‌شماری ارائه شده است.

وزیر بهداشت در پایان سخنان خود، استان کردستان را استان زیبایی‌ها و دارای مردمانی قدرشناس عنوان کرد و گفت: مردم این استان شایسته خدمات ارزشمند هستنند و در شهرهای تابعه استان هم اقدامات خوبی صورت گرفته که امروز شاهد افتتاح بخشی از آنها بودیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha