سایز بدن افراد نتیجه‌ تداخل عوامل داخلی و محیطی در طول دوران رشد است. عامل داخلی تعیین كننده قد، فاكتورهای ژنتیكی است كه فرد از والدینش دریافت می‌كند و قابل تغییر نیست و از عوامل محیطی تأثیرگذار در قد نیز می‌توان به تغذیه مناسب اشاره كرد.

مصرف كلسیم و «روی» اضافه موجب افزایش قد نمی‌شود
سلامت نیوز: یك متخصص تغذیه گفت: مصرف كلسیم و «روی» اضافه موجب افزایش قد نمی‌شود اما سوءتغذیه باعث می‌شود افراد به اندازه قد طبیعی ژنتیكی خود نرسند.

مسعود كیمیاگر در گفت‌وگو با فارس، افزود: قد انسان جنبه ارثی دارد و تابع قوانین ژنتیكی است.

وی گفت: سایز بدن افراد نتیجه‌ تداخل عوامل داخلی و محیطی در طول دوران رشد است. عامل داخلی تعیین كننده قد، فاكتورهای ژنتیكی است كه فرد از والدینش دریافت می‌كند و قابل تغییر نیست و از عوامل محیطی تأثیرگذار در قد نیز می‌توان به تغذیه مناسب اشاره كرد.

این متخصص تغذیه در پاسخ به سؤالی كه مكمل نچرال ولت natural wealth در داروخانه‌ها به عنوان داروی افزایش دهنده قد به فروش می‌رسد، آیا بر افزایش قد تأثیری دارد یا خیر؟، افزود: 99،9 درصد این داروها و مكمل‌ها دروغ است و به هیچ وجه در افزایش قد تأثیری ندارد.

كیمیاگر گفت: افزایش قد ژنتیكی است و فرمولی برای محاسبه قد افراد وجود دارد كه مجموع قد پدر و مادر تقسیم بر 2 است كه عدد به دست آمده را برای پسران را تا 6 سانت اضافه و برای دختران تا 6 سانت كمتر برآورد می‌كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha