چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 207539

مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام کرد: یک توده گرد و خاک از جنوب عراق و مناطق شمالی عربستان سعودی از روز پنجشنبه به مناطق ساحلی و مرکزی خوزستان نفوذ خواهد کرد وهوای این مناطق را تحت تاثیر قرارمی دهد.

نفوذ مجدد توده گرد و خاک به مناطق ساحلی خوزستان

سلامت نیوز:مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام کرد: یک توده گرد و خاک از جنوب عراق و مناطق شمالی عربستان سعودی از روز پنجشنبه به مناطق ساحلی و مرکزی خوزستان نفوذ خواهد کرد وهوای این مناطق را تحت تاثیر قرارمی دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مانا، مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به پیشگیری از آثار زیست محیطی وبهداشتی این توده گرد و غبار در مناطق ساحلی و مرکزی خوزستان هشدار داد و از فرمانداران این مناطق خواست تدابیر لازم را برای کمک به شهروندانی که به بیماری های تنفسی و ریوی مبتلا هستند اتخاذ کنند.


در پی اعلام این وضعیت، مراکز درمانی و بیمارستانی ماهشهر، هندیجان و آبادان، روز پنجشنبه برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و پذیرش شهروندانی که تحت تاثیر آلودگی ناشی از گرد وخاک قرار می گیرند آماده می شوند.


مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل مدل ها و نقشه های هواشناسی ، توده گرد و خاک دوباره مناطقی از خوزستان از جمله مناطق ساحلی استان را تحت تاثیر قرار می دهد.


کوروش بهادری افزود: افزایش آلاینده ها و اختلال در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی از جمله پیامدهای گرد و خاک خواهد بود.
وی وضعیت جوی آبهای شمال غرب خلیج فارس را در روزهای آینده آرام پیش بینی کرد.


در همین حال مرکز بهداشت استان خوزستان از شهروندان مناطق ساحلی و مرکزی استان خواست در موقع وزش گرد و خاک در فضای باز قرار نگیرند و در صورت خروج از منزل حتما از ماسک های استاندارد استفاده کنند.


هفته گذشته با نفوذ یک توده گرد و خاک از جنوب عراق صدها نفراز شهروندان خوزستانی به علت ناراحتی های ناشی از آلودگی هوا به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفتند ضمن آنکه بسیاری از فعالیت های اداری و آموزشی نیز تعطیل شد.


استان خوزستان در سال جاری بارها تحت تاثیر توده های گرد و خاک قرار گرفته که منجر به فلج شدن فعالیت های اقتصادی و آموزشی و اداری شده است.
پنجشنبه هفته گذشته رئیس جمهوری به همراه تعدادی ازاعضاء هیئت دولت  و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به منظور بررسی طرح های مقابله با ریزگردها و بازدید از کانون داخلی ریزگردها به اهواز سفر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha