معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:در افق 1405 طرح آب و فاضلاب در خوزستان 58 شهر و 1900 روستا را در زمینه تأمین آب و فاضلاب و همچنین شبکه تحت پوشش قرار می‌دهد.

تامین آب و اصلاح شبکه فاضلاب 58 شهر و 1900روستای خوزستان در افق 1405

سلامت نیوز:معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:در افق 1405 طرح آب و فاضلاب در خوزستان 58 شهر و 1900 روستا را در زمینه تأمین آب و فاضلاب و همچنین شبکه تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، سید حمید پورمحمدی گل سفیدی شامگاه سه شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در استانداری خوزستان، اظهار کرد:پارسال سازمان برنامه و بودجه موضوع آب خوزستان را در سه بخش تأمین و انتقال آب، فاضلاب شهرهای خوزستان و شبکه‌ها آبرسانی مدنظر داشت که این برنامه ها در افق‌های زمانی 1405 و 1425 در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این طرح 9 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت:برای بهره مندی از منابع صندوق توسعه درخواستی ارائه شد اما چون همه طرح کاملا مشخص نشده بود ابتدا 50 درصد اعتبار لوله گذاری اختصاص داده شد که یکهزار و 200 میلیارد تومان آن ویژه خوزستان است.

پورمحمدی گل سفیدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اجرای این طرح بزرگترین عملیات تأمین آب، اصلاح شبکه و رفع مشکل فاضلاب محسوب می‌شود، گفت: لازم است از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، فاینانس و منابع داخلی استفاده شود.

وی گفت: پیشنهاد می شود که کمیته ای در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شود تا از همه ظرفیت های داخلی و خارجی از محل منابع عمومی، خارجی، استقراض بانک ها یا صندوق توسعه ملی استفاده شود و مشکل بسیاری از شهرها و روستاها حل شود.

***حل مساله آب و فاضلاب مطالبه مردم خوزستان است

استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: در روزهای اخیر مسئولان ملی و کشوری به خوزستان سفرهایی داشتند تا برخی مشکلات این استان از قبیل ریزگردها و آب و فاضلاب را بررسی کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

غلامرضا شریعتی ادامه داد:رفع مشکل آب و فاضلاب یکی از مطالبات شناخته شده مردم این استان است که اکنون به عنوان یک درد مزمن تبدیل شده و به عقیده من نیازی به توضیح ندارد.

شریعتی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهوری به خوزستان تصریح کرد: حل مشکلات آب و فاضلاب هدیه رییس جمهور به مردم استان است که وی آن را در دستور کار خود قرار داد تا از طریق صندوق توسعه یا فاینانس خارجی حل شود.

وی گفت: دولت تدبیر و امید جزو معدود دولت هایی است که با بیشترین تنگناها از لحاظ مالی مواجه بود اما با این وجود به خوزستان توجه ویژه ای داشته است.

شریعتی با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و طرح آب و فاضلاب اختصاص داده شده است گفت: این اعتبارات موجب تحول عظیمی در حوزه سلامت خوزستان می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای برای مقابله با ریزگردها دارد، تصریح کرد:پدیده ریزگردها سلامت مردم استان و کیفیت زندگی را تحت شعاع قرار داده است لذا امیدواریم هرچه سریعتر به سرانجامی برسد.

استاندار گفت:انتظار می رود با صلاحدید وزارت نیرو در موضوع 440 میلیارد تومان وزارت نیرو از مقام معظم رهبری برای جابجایی کار اجازه گرفته شود تا وزارت نیرو بتواند کار را با سرعت بیشتری به سرانجام برساند.

 محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی شامگاه دوشنبه به منظور بررسی روند اجرای طرح می مقابله با ریزگردها وارد خوزستان شد.

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه وبودجه نیز روز سه شنبه وارد اهواز شد.

بازدید از پروژه های عمرانی ایذه و باغملک و روستاهای بدون جاده حاشیه سد کارون 3، نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان در خصوص اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، پیگیری اجرای طرح های آب و فاضلاب استان و بررسی مشکلات ریزگردها از برنامه های سفر یکروزه نوبخت به خوزستان بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha