سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 369190

در تصفیه خانه فاضلاب محیط های صنعتی و حتی مسکونی از تجهیزات مختلفی برای پیاده سازی فرآیندهای تصفیه استفاده می شود. در گذشته بیشتر تصفیه در حوضچه های بتنی انجام میشد که هزینه و زمان زیادی نیاز داشت. علاوه براین، این نوع تصفیه خانه ها قابلیت جا به جایی ندارند. به همین دلیل با پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی و فلزی جایگزین شده اند که در ظرفیت های گوناگونی قابل تولید هستند. هر دو نوع پلی اتیلنی و فلزی این تجهیزات کاربرد زیادی در این زمینه دارند، اما با توجه به نوع کاربرد و شرایط محیط باید جنس مناسب پکیج را انتخاب کنید. در ادامه مدل های پلی اتیلنی و فلزی این پکیج ها را با هم مقایسه می کنیم تا در نهایت به این نتیجه برسیم که کدامیک گزینه مناسب تری هستند.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی بهتر است یا فلزی؟

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی نمونه کوچک شده از تصفیه خانه های بزرگ است که در مخزنی با بدنه ساخته شده با مواد پلی اتیلن فرایندهای تصفیه در آن اجرا می شوند. با توجه به مقاومت و استحکام بالای مواد پلی اتیلنی، این پکیج ها در ظرفیت های مختلفی قابل تولید هستند و محدودیتی در نوع فرآیندهای تصفیه قابل اجرا در آنها وجود ندارد. در این پکیج ها فاضلاب بعد از ورود به صورت خودکار مراحل تصفیه را طی کرده و بعد از تصفیه کامل تخلیه انجام می شود.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی به دلیل مقاومت بسیار بالای آنها در برابر نم و رطوبت و مواد خورنده به دو روش قابل اجرا و نصب هستند:

پکیج تصفیه فاضلاب دفنی

این نوع از پکیج ها بعد از حفر چاله در داخل زمین قرار گرفته و به همین دلیل فضای کمی اشغال می کنند. علاوه براین، امکان برخورد ضربه به این پکیج ها کم است و آسیب پذیری آنها کاهش پیدا می کند.

پکیج تصفیه فاضلاب زمینی

در شرایطی که امکان نصب پکیج به صورت دفنی وجود نداشته باشد، نصب آنها روی زمین انجام می شود. این شیوه نصب تعمیر دستگاه را آسان تر می کند اما فضای زیادی برای نصب نیاز دارد. تولیدکننده تجهیزات تصفیه فاضلاب بعد از بررسی شرایط محیط نصب تعیین می کند که دستگاه روی زمین قرار بگیرد یا دفنی اجرا شود. چون هیچ یک از این دو شیوه نصب بر دیگری برتری ندارد و به شرایط محیط بستگی دارد.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی چیست؟

نوع دیگری از پکیج های تصفیه فاضلاب که نسبت به سایر مدل ها بیشترین استحکام را دارد، پکیج فلزی است. در بدنه این تجهیزات از کربن استیل استفاده شده و به همین دلیل نم و رطوبت باعث تخریب و پوسیدگی آنها نمی شود. البته جداره های داخلی این پکیج ها را با مواد اپوکسی رنگ آمیزی می کنند تا مقاومت آنها در برابر خوردگی افزایش پیدا کند.

به دلیل استحکام بالای بدنه فلزی این پکیج ها، محدودیتی در ظرفیت آنها وجود ندارد. در محیط های صنعتی که دبی فاضلاب تولیدی آنها در شبانه روز زیاد است از این نوع استفاده می شود. لازم به ذکر است، پکیج های فلزی امکان نصب به صورت دفنی را ندارند چون به مرور دچار پوسیدگی می شوند. به همین دلیل نسبت به مدل های دفنی فضای بیشتری را اشغال می کنند.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی یا فلزی؟

یکی از ابهامات مهم اغلب صنایع و سفارش دهندگان این پکیج ها، انتخاب جنس بدنه است. برای انتخاب جنس بدنه لازم است به چند فاکتور مهم توجه شود که عبارتند از:

شرایط محیط نصب

با توجه به اینکه این دو نوع پکیج از نظر نحوه نصب با هم تفاوت دارند، لذا قبل از انتخاب و خرید باید شرایط محیط نصب را مد نظر قرار دهید. اگر فضای کمی برای نصب پکیج در اختیار دارید، می توانید مدل های پلی اتیلنی را انتخاب کنید تا به صورت دفنی اجرا شوند. مدل های فلزی فقط به صورت روکار قابل نصب و اجرا هستند.

کاربرد

از دیگر عوامل مهم که بهتر است به آن توجه داشت، کاربرد پکیج است. پکیج های تصفیه فاضلاب کاربردهای مختلفی دارند و بر همین اساس نه تنها نوع فرآیندهای داخلی تغییر می کند، بلکه جنس بدنه و ظرفیت آنها نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر قصد خرید پکیج تصفیه فاضلاب ویلا را دارید، با توجه به اینکه در ویلا و باغ فاضلاب کمی تولید می شود، مدل های پلی اتیلنی گزینه مناسب تری هستند. چون از نظر قیمت نیز ارزان تر از نوع فلزی بوده و انتخاب آنها مقرون به صرفه است. علاوه براین، می توانید به صورت دفنی در محوطه ویلا پکیج را نصب کنید و هیچ فضایی اشغال نمی کند و زیبایی محیط را نیز خدشه دار نخواهد کرد.

برای محیط های صنعتی از قبیل کارخانه ها و پالایشگاه ها چون فاضلاب تولیدی آنها بسیار زیاد است، پکیج هایی لازم است که ظرفیت بالایی داشته باشند. مدل های فلزی گزینه مناسبی در این شرایط است. چون بدنه آنها استحکام بالایی داشته و در ظرفیت های بسیار بالا قابل تولید هستند. علاوه براین، مدل های فلزی در محیط های صنعتی تعمیر آسان تری داشته و نگهداری از آنها نیز با مشکل مواجه نمی شود.

بودجه خرید پکیج تصفیه فاضلاب

اگر در خرید پکیج تصفیه فاضلاب با کمبود بودجه مواجه هستید، مدل های پلی اتیلنی انتخاب ایده ال تری هستند. چون مواد پلی اتیلنی قیمت ارزان تری داشته و برای محیط هایی که فاضلاب تولیدی آنها در حد متوسط است، قطعا این مدل را توصیه می کنیم. مدل های فلزی نه تنها در تهیه متریال اولیه به هزینه بیشتری نیاز دارند، بلکه به دلیل وزن بالا حمل و نقل آنها نیز هزینه بر است.

دقت داشته باشید که این دو نوع پکیج از نظر طول عمر تفاوت زیادی با هم نداشته و به شرایط محیط نصب، رعایت استانداردها در زمان طراحی، ساخت و نصب و همچنین نگهداری از آنها بستگی دارد. اگر بتوانید پکیج را متناسب با نوع فاضلاب انتخاب کنید، طول عمر بالای آنها تضمین شده است.

تولید پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی و فلزی

همان طور که اشاره شد، فاکتورهای متعددی در زمان انتخاب این پکیج ها باید مد نظر قرار بگیرند تا نتیجه خوبی از آنها دریافت شود. علاوه بر مواردی که در متن به آن اشاره شد، کیفیت ساخت و رعایت استانداردها از فاکتورهای مهمی است که نباید از آن غافل شد. صدرامهاب یکی از تولیدکنندگان انواع پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی و فلزی در ظرفیت های مختلف با طراحی کاملا سفارشی است. محصولات این مجموعه به دلیل طراحی بر اساس اطلاعات بدست آمده از آنالیز فاضلاب طول عمر و راندمان بالایی دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید نام صدرامهاب را در اینترنت جستجو کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha